![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hallå!
Det är så att jag har haft problem med mitt grafik kort, och sista tiden så försvan ljudet ifrån datorn, trots att jag kör ljudet via ljudkort, men så skickade jag mitt HD4850 till komplett för att dom skulle kolla kortet, och när jag satte i mina gamla Nvidia Gforce 7300gt kort så började ljudet funka igen, och nu är HD 4850 kortet tillbaks i burken, men problemen kvarstår, ljudet är borta, men inte helt. När jag kör creativ diagnostics så kommer det ljud ur högtalarna, men inget annat ljud, jag har testat att plugga in högtalarna i alla ljudportar på datorn men inget fungerar. Några idéer på hur jag ska få tillbaks mitt ljud ? |
![]() |
|
![]() |
#2 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
|
![]()
ja det har jag, både till grafik kortet och ljudkortet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Glappkontakt? Har jag haft. Lite konstigt att det funkade när du bytte grafikkort kanske, men det är en kvalificerad gissning.
![]()
![]() |
#5 |
Tidigare v10
|
![]()
men när jag kör creative diagnostics så får jag ljud, men inte när jag försöker lyssna på musik eller kolla på film, inte heller när jag spelar spel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Hmm... Jag har för mig att Vista har någon funktion där man kan stänga av ljudet från de program/spel man vill. Eller så har jag drömt.
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Har du valt ljudkortet som standardenhet för uppspelning av ljud?
![]() |
#8 |
Tidigare v10
|
![]()
Ja det har jag, jag har även stängt av ljudfunktionen för ATI kortet via vista..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tidigare v10
|
![]()
Problemet är nu löst, men tack för att ni försökte hjälpa mig!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Vad var felet? Kan vara bra att veta om någon annan skulle drabbas av samma problem.
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Det kunde ju omöjligen vara fel på hårdvara, då ljud kunde spelas upp tuill viss del.
Förmodligen hittade du någon inställning i Vista som ändrade det?
![]() |
![]() |
#12 |
Tidigare v10
|
![]()
Jag var tvungen att gå in i BIOS och stänga av HD ljud sedan fick jag gå in i inställningarna för ljud på datorn och ändra den primära ljudenheten från mitt ATI kort till mitt ljudkort, sedan var jag tvungen att gå in på ljudkortet och ändra så att alla program hade tillgång tilluppspelning via ljudkortet och inte endast förvaldra program.
|
![]() |
![]() |