![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Hur får man att tåget kör ända in på stationen när man har ställt in den att den ska köra till en speciell plats? Tåget stannar vid utkanten av stationen istället för längst fram.. Kolla bilden |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jo, det där har jag också problem med. Jag har varit tvungen att sätta ut Track Markers vid båda perrongändarna och sedan använda "drive to trackmark". Men jag har kört sessions som var med i TRS06 som där AI-tåg körde som dom skulle.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
![]()
Samma problem här med då ta jag Drive to... och sen load/unload
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Okej..
För jag har satt ut Track Markers och då kör de till rätt ställe.. Men det ska väl inte vara meningen att man ska behöva sätta ut dem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Nej, det ska inte behövas. Jag tror det finns en rule som heter typ schedule rule. Med den ställer man in en tidtabell för ett tåg. Men man måste ange ankomst- och avgångstider själv.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Har för mig att det är beroende hur plattformen ser ut.. (då dessa har sensorer i ändarna för att tåget ska hamna rätt) prova olika stationsmodeller/inställningar och kolla om alla uppför sig likvärdigt
Track Markers är väl det bästa för att få det exakt som man vill ha det ![]() Var ett tag sen jag höll på nu med att bråka med AI, men kan ta och kolla lite på hur det uppför sig.. Men sist så använde jag platform invisible 200m (eller likvärdigt namn) då fungerade den så den körde ända fram till kanten
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
När det inte funkar för mig så sätter jag ut 2 Track Markers
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Men jag har problem med track också.
Tågen stannar 5 meter innan där man har satt ut den. Hur ändrar man detta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Sätt dom 5 meter ifrån perongen då?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Jo, det är sant.
Men om spåret är slut efter stationen, då kan man väl inte sätta den 5 meter från hållplatsen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Jag tror det är så för mig också, men på riktigt så stannar ju tågen lite före plattformens ände.
![]()
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2006
|
![]()
Jag tror jag har en lösning på ditt problem med track markern. I den menyn där du väljer track markern för att kunna placera ut den......längst ner där finns det en "advance" meny. i den menyn kan du ställa in hur känslig markern skall vara, ställer du den på 1 så måste tåget nästan över den innan det stannar.
Default i trainz är 20 Hoppas detta kan hjälpa dig lite vill även tillägga att jag sett bilder från din bana och den ser kanon ut Mvh