![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
Hej, jag är helt ny inom "tåg sektorn" och har just införskaffat Trainz 2006. Nu undrar jag hur jag går till väga (EXAKT) för att få ett nedladdat lok/vagnar att fungera i Trainz spelet.
Dessutom vill jag ha (svenska) banor att köra istället för dom fåtal utländska platser som ursprungligen finns i spelet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Svårt att svara på. Har du laddat ner från DLS (Down Load Station) eller från någon sajt, eller är du osäker på hur man laddar ner?
Finns några svenska banor här på downloadavd. + STW.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag tycker mig dra mig till minnes att det finns ett flertal liknande trådar här i det här underforumet, så jag tror att du kan hitta det du söker här ifall du skummar genom trådarna lite snabbt, borde finnas någon på sida 2 om inte annat.
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
var lite otydlig när jag formulerade frågan, omformulerar:
Efter att jag laddat ned en CDP fil från nån hemsida, typ (banbyggarna.se) Hur ska jag gå tillväga sedan med denna fil? För att få tåget/sceneryt att fungera i spelet |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
När du laddat hem det hamnar det nån stans leta upp det, Dubbel klicka på det och då uppnas CMP.
Då brukar det komma upp en ruta som man kan trycka på view in main liste eller nåt liknande, Tryck på den knappen då kommer den "bana, forden" du ladat ner där sen markerar du allt och höger klickar och trycker på edit sen på open for edit,om det inte går så trycker du på comit (ctrl+m) Hoppas du förstår annars får du säga till Välkommen till forumet oxå ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
1. Ladda ner den/dom filer du ska. 2. Välj "open for edit" i CMP som nu ska vara öppen. 3. Högerklicka på filen (välj "select all" om det är flera). 4. Välj "edit" sen "commit". Nu ska allt du har inst. finnas i spelet. Du hittar dom i "surveyor". Kan tillägga att ibland får man "missing kuids", det vill säga att något saknas till tågen/objekten (symboliseras av en gul "blomma"), Prova då att högerklicka igen och välj "download". Har man tur finns det saknade på DLS och då laddas det ner automatiskt. I annat fall kan det vara lite klurigt, man kan kolla på sidan man laddade ner i från om det finns länkar till andra sidor som kan ha det saknade vilket ofta är boggier, enginespec, pantograf m.m när det gäller lok & vagnar. MVH. Ekan Senast redigerad av ekankal den 2009-01-19 klockan 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
TACK så mycket båda två för dom mycket goda beskrivningarna! Nu kan man äntligen börja köra Svenska tåg!!
![]() |
![]() |
![]() |