![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
När jag vill höja/sänka objekt så går det bara att göra med 1 meters marginal mot TS06 med decimeter marginal. Det är synd att man inte som i spline inte kan sätta höjden man önskar och sedan klicka på objektet.
Fler som har samma problem?
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Har samma problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Har samma problem, men har inte funnit någon lösning!
Saknar dessutom rubrikerna i sökfunktionen på innehåll, när man bygger eller modifierar sina banor. Det gör att det tar väldigt lång tid att hitta ett objekt, speciellt om man inte exakt vet den engelska beteckningen! Portin |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag har inte TS2009 men det är inte så att ni får finare gradering om man håller nere antingen Ctrl eller Shift eller Alt-tangenten samtidigt som man justerar?
Vill minnas att det knepet funkade i TRS2004/2006.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Rapporterar att Deskgrunts lösning fungerar. Tackar och bockar
![]() Så här ser det ut: Shift: justering med 5cm precision (det var noggrant ![]() Ctrl: justering med 10cm precision Alt: justering med 100cm precision
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! är det någon som vet om trainz 2009 finns å köpa här i sverige ?
John.P |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Läs mitt innlägg som du hittar näst längst ner på sidan som jag länkar till nedan så får du svar!
http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...highlight=2009 Senast redigerad av andreas_92 den 2009-01-19 klockan 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Där hittar man nu rubrikerna och sökfunktion. Klicka på namnet, så dyker en lista upp. Sen är det bara att välja, vilken kategori man vill söka på.
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Tack! Det underlättar ju tillvaron betydligt!
Portin |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2006
|
![]()
Jag skrivar inte så bra svenska, så jeg hoppas det går bra på danska.
En fejl jeg har opdaget er at nogle signaler, som fungerede i TRS2006 ikke fungerer i TS2009. Som det ses på billederne. |
![]() |
![]() |