Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-09, 00:02   #1
dealizh
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Standard X1 3013 "ertms”

Skulle denna kunna vara något att bygga på?
Eller dom ljusblå X1?

Kanske ett litet förslag till community wares

Finns mer info om det här http://www.lokman.se/Pendeltag/X1/X1.htm

Vet att 3013 för ett tag sedan stod parkerad på ett speciellt ställe här i stockholm om foto skulle behövas

Senast redigerad av dealizh den 2009-04-09 klockan 00:12.
dealizh besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 16:50   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

En X1:a skulle inte vara dumt, att få se i Trainz.
Fast man har hatat detta tåg och tyckt att det ser för jäkligt ut, så har det blivit en klassiker för en och med mer än 40:års rullande i Stockholmstrafiken. Så borde hon vara med som kommande modell i community wares.

Men jag tror inte, att intresset är så speciellt stort, från alla andra runt om i landet. Då, så vitt jag vet. Så har hon inte rullat någon annanstans än hos SL och antalet varianter att göra är begränsat till ett fåtal texturer.

Möjligen finns hoppet, att dom som har varit på besök i Stockholm. Får lite nostalgikänningar och därför vill se henne i olika simulatorer. Annars så tror jag, att hon ligger mellan 15/20 plats bland önskningarna i community wares projektet.
Gammal 2009-04-12, 18:45   #3
Affe
Tidigare TriQz

Reg.datum: Nov 2006
Standard

Detta är ju en utav dom i synnerhet lättaste modellen att bygga och utveckla.
Det finns bara ett problem och det är själva bristen på tillräcklig information, svårare blir det när man inte ens har åkt tåget så.

En stockholmare med god erfarenhet i 3D utveckling borde vara bättra på att utveckla denna än någon som bor vid Smygehuk eller vid området utav Treriksröset.

Det är bristen på information om den specifika enheten som gör de flesta inkapabla att göra något sådant.

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-12, 19:25   #4
Janne
STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Affe Visa inlägg
Detta är ju en utav dom i synnerhet lättaste modellen att bygga och utveckla.
Det finns bara ett problem och det är själva bristen på tillräcklig information, svårare blir det när man inte ens har åkt tåget så.

En stockholmare med god erfarenhet i 3D utveckling borde vara bättra på att utveckla denna än någon som bor vid Smygehuk eller vid området utav Treriksröset.

Det är bristen på information om den specifika enheten som gör de flesta inkapabla att göra något sådant.
Jag håller inte med om att det skulle vara lättare för de i Sthlms-trakten att bygga en modell av X1. Det är lika lätt/svårt att kontakta den enhet där ritningar på eländet finns för den som bor i smygehuk som för den som bor i Sthlm. Om du vill bygga X1 är jag säker på att det finns minst 10 duktiga fotografer på forumet som skulle ställa upp med bilder.

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-12, 23:32   #5
Affe
Tidigare TriQz

Reg.datum: Nov 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
Jag håller inte med om att det skulle vara lättare för de i Sthlms-trakten att bygga en modell av X1. Det är lika lätt/svårt att kontakta den enhet där ritningar på eländet finns för den som bor i smygehuk som för den som bor i Sthlm. Om du vill bygga X1 är jag säker på att det finns minst 10 duktiga fotografer på forumet som skulle ställa upp med bilder.
Jag kanske inte var så specifik men det jag egentligen refererade på är att en person som har åkt X1:an dagligen och har sett tåget flertal gågner, fått en uppskattning av dess acceleration och andra relevanta viktiga saker.

Om en fotograf går runt och fotograferar är en helt annan sak, bortsåg från detta. Tänkte först och främst på ett enskilt arbete.

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:52.