![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Jag har säkert som alla ni andra hundratals (eller mer) objekt nedladdade från DLS eller detta forum. Jag skulle önska jag kunde skapa en katalog på vad som finns i min Trainz. Katalogen skall innehålla en liten bild på objektet, namn, eventuellt kuidnummer, en kortfattad beskrivning och lämpliga sökord. Med denna katalog kan jag sedan söka upp vad jag vill ha och placera ut - istället för att hålla på och leta upp och ner i Surveyorn. Ibland så får man ju så konstiga namn på saker och ting i Surveyorn så det inte liknar vad man tänkt att det skall vara. Med den här katalogen så får jag nu det hela visualiserat och kan sedan välja det i Surveyorn. Ett tappert försök jag gjort var att ta skärmbilder på vart och ett och klistra in i FileMaker Pro. Men det var jobbigt då jag fick sitta och skriva in vad objekten heter och ge den lämpliga "sökord". Har också provat på TrainzObject men det programmet ger ju inga visningsbara bilder, utan listar bara upp föremålen. Är det möjligtvis någon i Forumet som har samma tankegångar som jag och kanske några idéer om hur man skall göra?
![]() |
#2 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Själv brukar jag byta namn på det jag installerar till svenska innan jag commitar objekten, annars kan man vara helt ställd då man hittar grejor från öststatsländer t ex, där allting verkar heta typ zwbkscdrwzhszxcz. MVH. Ekan
|
![]() |
![]() |