Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-09, 17:44   #1
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard Bästa sidan att ladda ner TRS06 SP1?

Hej! Jag har bestämt mig för att det slutligen är dags att ladda ner SP1 till Trs 06. Då undrar jag vad som är den bästa sidan. Dvs en gratissida med snabb server. Tacksam för hjälp!

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 18:10   #2
Andreas
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Skicka ett meddelande via Skype™ till Andreas
Standard

Den bästa är jo på Aurans hemsida.

Länk : http://www.auran.com/TRS2006/public...._service_packs

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 18:38   #3
bönan
Veteran

Standard

J-klar, kom just på en sak. För några veckor sedan tappade jag min Trainzskiva i golvet, och en stor spricka uppkom. Min dator kunde inte längre läsa den, så jag laddade ner en hackad exe-fil så att jag kunde köra utan DVD:n. Men för att installera SP1 måste man ju avinstallera TRS först. Är det möjligt att installera SP1 på en använd TRS-installation om man först tar bort allt content?

bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 18:57   #4
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Om du har en hackad TRS2006 (exe-fil) så är det nog svårt att installera SP1.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 19:01   #5
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Reg.datum: Oct 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
J-klar, kom just på en sak. För några veckor sedan tappade jag min Trainzskiva i golvet, och en stor spricka uppkom. Min dator kunde inte längre läsa den, så jag laddade ner en hackad exe-fil så att jag kunde köra utan DVD:n. Men för att installera SP1 måste man ju avinstallera TRS först. Är det möjligt att installera SP1 på en använd TRS-installation om man först tar bort allt content?
Synd Bönan. Men du kan väl bränna över det på en ny CD.

Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 19:05   #6
bönan
Veteran

Standard

Ska försöka. Om det funkar är det ju bara att installera om trainz och installera SP1, för efter ominstallation får man ju tillbaka orginal exe-filen.

Gammal 2009-04-09, 19:06   #7
Janne
STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Det enklaste är att kontakta Auran och berätta om problemet. Eftersom du har ett giltigt serienummer(?) så kommer de att skicka ett exemplar mot fraktavgiften. Att berätta här på forumet att du kör på en hackad version är som att be om att bli utesluten från forumet.

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 19:07   #8
bönan
Veteran

Standard

Nej, det går inte att läsa skivan. När jag ska öppna den kommer det bara upp "Sätt in en skiva i dvd-läsaren" och sedan kommer skivan ut. Så jag får väl hanka mig fram utan SP1 tills jag snubblar över en ny TRS-skiva någonstanns.

Gammal 2009-04-09, 19:12   #9
Andreas
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Skicka ett meddelande via Skype™ till Andreas
Standard

Citat:
Nej, det går inte att läsa skivan. När jag ska öppna den kommer det bara upp "Sätt in en skiva i dvd-läsaren" och sedan kommer skivan ut. Så jag får väl hanka mig fram utan SP1 tills jag snubblar över en ny TRS-skiva någonstanns.
Om jag inte minns fel så finns det medel som kan ta bort sprickor.
Eller är det bara mot hack som finns i cd skivorna?

Om du nu kör crack version och sen måste avinstallera för att Trainz ska funka i SP1, gör det då, och spara allt du har i CMP på din dator eller något sånt.

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 19:16   #10
Janne
STW-member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas Visa inlägg
Om jag inte minns fel så finns det medel som kan ta bort sprickor.
Eller är det bara mot hack som finns i cd skivorna?

Om du nu kör crack version och sen måste avinstallera för att Trainz ska funka i SP1, gör det då, och spara allt du har i CMP på din dator eller något sånt.
För att man ska kunna ladda på SP1 krävs en giltig version av TRS2006. Det går inte att patcha en crackad version. Se mitt tips två snäpp upp.

Gammal 2009-04-09, 19:41   #11
bönan
Veteran

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
Det enklaste är att kontakta Auran och berätta om problemet. Eftersom du har ett giltigt serienummer(?) så kommer de att skicka ett exemplar mot fraktavgiften. Att berätta här på forumet att du kör på en hackad version är som att be om att bli utesluten från forumet.
Bra att det går att göra så, kan väl inte vara så farlig fraktkostnad för något så litet som ett DVD-fodral. Angåede en hackad version så har jag självklart köpt mitt TRS06 100% lagligt på EB Games i Falun för 99 kr. Jag förstår inte vad som är så farlig med att ladda ner en fixad version av exe-filen för att min skiva har gått sönder och jag vill fortsätta köra?

Gammal 2009-04-09, 19:47   #12
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Citat:
Bra att det går att göra så, kan väl inte vara så farlig fraktkostnad för något så litet som ett DVD-fodral. Angåede en hackad version så har jag självklart köpt mitt TRS06 100% lagligt på EB Games i Falun för 99 kr. Jag förstår inte vad som är så farlig med att ladda ner en fixad version av exe-filen för att min skiva har gått sönder och jag vill fortsätta köra?
Det har med rättigheter av olika slag att göra. Förstår att du vill fortsätta köra TRS 06, men skaffa den då via Auran, och fortsätt inte med att köra en olaglig version, man kan få betala skadestånd och annat. De har bland annat tagits upp på Tv ganska många gånger...

Gammal 2009-04-09, 19:50   #13
bönan
Veteran

Standard

Ja, det är ju klart att det finns lagar om sådana saker. Men grejen är ju att jag har betalt för mitt ex av TRS, och den fil jag laddade ner var bara en modifering av en fil, så det är ju ingen som känar på det (och Auran förlorar ju inte heller något eftersom man måste ha TRS för att kunna utnyttja "No cd-patchen". Nåja, det är bara min åsikt.

Gammal 2009-04-09, 20:37   #14
Janne
STW-member

Standard

Citat:
Ja, det är ju klart att det finns lagar om sådana saker. Men grejen är ju att jag har betalt för mitt ex av TRS, och den fil jag laddade ner var bara en modifering av en fil, så det är ju ingen som känar på det (och Auran förlorar ju inte heller något eftersom man måste ha TRS för att kunna utnyttja "No cd-patchen". Nåja, det är bara min åsikt.
STW, och Fredrik som driver forumet, har nära samarbete med Auran. Vi åtnjuter fördelar av det som i slutänden kommer användarna till godo. Det är då självklart att vi inte vill se diskussioner om crackade simulatorer på forumet. Det spelar ingen roll att du har en giltig licens, det ger dig inte rätten att köra en olaglig version. Det värsta som kan hända oss, STW och Fredrik, är att vi inte längre får tillgång till det nära samarbete vi har med Auran därför att vi inte kan hålla rent på forumet. Man behöver inte vara astrofysiker för att förstå att det blir hela communityn som blir lidande av detta.

Senast redigerad av Janne den 2009-04-10 klockan 03:24.
Gammal 2009-04-09, 21:04   #15
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Citat:
Jag förstår dig, men mitt råd är att du kontaktar Auran och beskriver ditt problem, och så får du en ny cd eller någon annan bra lösning, som är laglig förståss.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:11.