Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-09-16, 19:06   #1
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Post Den här GS M29 vagnen ser bekant ut

Jag hittade den hyfsde riktiga M29 från Gmax men den kostar 50dollar eller nåt
kolla på den här länken, : http://www.turbosquid.com/3d-models/...g-model/471229

själv har jag precis installerat det men jag kan bara inte registrera mig för de går inte att skriva i rutan...skumt men jag ska försöka fixa de, hoppas jag..
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-09-21, 15:51   #2
X2an
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Stockholms län
Inlägg: 498
Post

när du väl har köpt den (ifall du gör det) kan du väl vara så vänlig att lägga ut ut den här på forumet?

tack om du gör det!
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-09-21, 15:58   #3
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Modellen har ca 186 000 polys. Ett lok/spårvagn bör ligga kring 30 000 - 50 000
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-09-21, 16:59   #4
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2an Visa inlägg
när du väl har köpt den (ifall du gör det) kan du väl vara så vänlig att lägga ut ut den här på forumet?

tack om du gör det!
Låter inte som en bra idé.

Vill dom ha betalt för modellen. Så får du väl själv. Ta och köpa den eller så får ni gå ihop några stycken och sköta det snyggt er emellan.

Tror inte forumet, blir så poppis hos skaparen/skaparna om payway prylar läggs upp här hur som helst. Kommer bara skada, eventuellt framtida samarbete.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-09-22, 14:32   #5
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Exclamation Jo tack men jag ...

Jag tänkte inte direkt köpa den men den var ju så himla (lik; Pantografen/strömtageren var inte rätt modell bara) M29 men det där med polys vad är det? 30 000- 50 000....st.
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen

Senast redigerad av GBGtram den 2009-09-22 klockan 18:30.
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-09-22, 16:01   #6
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Punkter kan man lite enkelt säga. 3D-punkter som beskriver hur en modell ser ut. En dator/grafikkort kan bara hantera ett begränsat antal polygoner.

För många polygoner i ett spel medför att spelet hackar eller går väldigt långsamt på din dator.

http://en.wikipedia.org/wiki/Polygon_modeling
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-09-22, 16:46   #7
kpf93
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 71
Standard

haha riktig gó design, coolt. Måste köpa den!
kpf93 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-09-22, 17:30   #8
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Polygonerna är de ytor som finns mellan dom linjer, edges som binds samman vid punkter, vertex.

Om man tittar på den andra bilden i länken ovan ser man alla edges i blått. Allt mellan dom är polygoner.


Tittar man på denna bild så ser man alla edges i mörkgrått och mellan dom polygonerna.

Jämför man dessa två bilder så ser man att det är en väldig skillnad i antal polygoner.

Ju fler polygoner desto mer jobb för datorn att rendera dvs ljussätta ytorna.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-09-22, 18:16   #9
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile okej...

Okej, tack då vet jag vad det är för något, men till "kpf93" den modellen hade ju många polygoner så de gäller att du har en bra speldator och den kostar hela 50 Dollar ( de e ju otroligt dyrt men vagnen e ju ändå riktigt snygg!)
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-09-22, 23:07   #10
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Sen tillkommer ju även det faktum vad för begränsningar spelets grafikmotor har... Så även om man har en dator vars prestanda kanske skulle intressera NASA så skulle det inte tjänat något till om mjukvaran inte klarar av att rendera modellen på ett effektivt vis.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:41.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009