![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Jag hittade den hyfsde riktiga M29 från Gmax men den kostar 50dollar eller nåt
kolla på den här länken, : http://www.turbosquid.com/3d-models/...g-model/471229 ![]() ![]() ![]() själv har jag precis installerat det men jag kan bara inte registrera mig för de går inte att skriva i rutan...skumt men jag ska försöka fixa de, hoppas jag..
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
när du väl har köpt den (ifall du gör det) kan du väl vara så vänlig att lägga ut ut den här på forumet?
![]() tack om du gör det! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Modellen har ca 186 000 polys. Ett lok/spårvagn bör ligga kring 30 000 - 50 000
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Vill dom ha betalt för modellen. Så får du väl själv. Ta och köpa den eller så får ni gå ihop några stycken och sköta det snyggt er emellan. Tror inte forumet, blir så poppis hos skaparen/skaparna om payway prylar läggs upp här hur som helst. Kommer bara skada, eventuellt framtida samarbete.
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag tänkte inte direkt köpa den men den var ju så himla (lik; Pantografen/strömtageren var inte rätt modell bara) M29 men det där med polys vad är det? 30 000- 50 000....st.
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2009-09-22 klockan 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Admin & STW-member
|
![]()
Punkter kan man lite enkelt säga. 3D-punkter som beskriver hur en modell ser ut. En dator/grafikkort kan bara hantera ett begränsat antal polygoner.
För många polygoner i ett spel medför att spelet hackar eller går väldigt långsamt på din dator. http://en.wikipedia.org/wiki/Polygon_modeling |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2009
|
![]()
haha riktig gó design, coolt. Måste köpa den!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Polygonerna är de ytor som finns mellan dom linjer, edges som binds samman vid punkter, vertex.
Om man tittar på den andra bilden i länken ovan ser man alla edges i blått. Allt mellan dom är polygoner. ![]() Tittar man på denna bild så ser man alla edges i mörkgrått och mellan dom polygonerna. Jämför man dessa två bilder så ser man att det är en väldig skillnad i antal polygoner. Ju fler polygoner desto mer jobb för datorn att rendera dvs ljussätta ytorna.
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Okej, tack då vet jag vad det är för något, men till "kpf93" den modellen hade ju många polygoner så de gäller att du har en bra speldator och den kostar hela 50 Dollar ( de e ju otroligt dyrt men vagnen e ju ändå riktigt snygg!)
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Sen tillkommer ju även det faktum vad för begränsningar spelets grafikmotor har... Så även om man har en dator vars prestanda kanske skulle intressera NASA så skulle det inte tjänat något till om mjukvaran inte klarar av att rendera modellen på ett effektivt vis.