Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-06, 19:32   #1
dealizh
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 156
Standard Mitt banbygge med tillhörande bangård

Så här ser det alltså ut så håll till godo

1: In och utfartsspåren har blivit ett gemensamt dubbelspår och början på den "lilla växlingsyarden"

2: Infart och utfart norr

3: In och utfartsspår norr bredvid den "lilla växlingsbangården"i norr

4: In och utfart i norr uppe vid linjen (in är till höger och ut är till vänster)

5: Huvudlinjen går från att vara dubbelspår till att vara två separata dubbelspår för norr och södergående trafik för att underlätta för andra tåg när gods skall ut på linjen eller in på bangården

Kom gärna med kommentarer. det är bara kul.

Mvh / D
dealizh besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 19:39   #2
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Ser bra ut, men ska det verkligen vara två olika spårtyper? Ta och ändra dem tycker jag.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 19:59   #3
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Nej! Det är snyggt när det är olika spår! Kolla själva när ni åker tåg. På olika spår ser det ibland olika ut och på stickspår bispår mm är det oftast någon annan spårtyp/standard. Tycker det ser mycket bra ut! Ser fram emot när det kommer lite städer och storslagna scenerier!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 21:28   #4
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 078
Standard

Snyggt.

Det inte alls ovanligt med olika spårtyper på t.ex en bangård där spår för genomgående trafik kan ha betongslipers och annan ballast medan resten av bangården kan ha gammla träslipers och vissa mindre använda spår kan vara halvt igenväxta med div grönsaker.
Och sen är det väl du själv som bestämmer vilka spår du vill använda.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 21:41   #5
Kristian
Tidigare Krille400
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 020
Standard

Väldigt snyggt!
Att jag aldrig har använt flera spårvarianter förr... Det blir ju mer verklighetstroget så.
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 23:16   #6
Andreas
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 907
Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Skicka ett meddelande via Skype™ till Andreas
Standard

Mycket snyggt.
Vad heter det spåret som är grönt under??
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 23:25   #7
dealizh
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 156
Standard

Tackar för alla komplimanger ni gett mig, det upskattas verkligen.

Andreas:
Vilket spår är det du menar, antar att det är banvallen jag använder som du syftar på?
dealizh besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 23:41   #8
dealizh
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 156
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas Visa inlägg
Mycket snyggt.
Vad heter det spåret som är grönt under??
FMA bank w 12 heter den bredaste. sen finns det FMA bank w 8 och en massa mer därtill. bara söka på fma på dls

Mvh / d
dealizh besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-07, 00:22   #9
dealizh
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 156
Standard

1: Vy över in och utfart norr med nylagt spår och smidigare överväxling till dubbelspår.
2: Vy över utfart norr och trippelspåret innan infarten i norr av bangården.
dealizh besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-09, 17:00   #10
dealizh
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 156
Standard Lite mer bilder från det pågående bygget

Har börjat att dra luftledningar lite smått och byggt en liten tunnel, men var den tunneln ska gå har jag ingen aning om just nu.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screen_004.jpg (111.8 KB, 342 visningar)
Filtyp: jpg Screen_005.jpg (120.0 KB, 335 visningar)
Filtyp: jpg Screen_006.jpg (151.6 KB, 336 visningar)
Filtyp: jpg Screen_007.jpg (133.9 KB, 334 visningar)
Filtyp: jpg Screen_008.jpg (132.1 KB, 333 visningar)
Filtyp: jpg Screen_009.jpg (123.6 KB, 324 visningar)
Filtyp: jpg Screen_010.jpg (115.1 KB, 326 visningar)
Filtyp: jpg Screen_011.jpg (121.9 KB, 320 visningar)
dealizh besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-12, 23:42   #11
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Smile Snyggt!!

Det är väl TRS 2009, har 2006 och kör detta på den stationära och 2004 på min bärbara.
Har dock uppfattningen att 2004 fortfarande är bäst!
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-12, 23:46   #12
gubben50
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Falun
Inlägg: 1 066
Standard

Det är snyggt
gubben50 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-13, 00:57   #13
Henrik L
Tidigare Metal_henke
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 864
Standard

Smiter in mellan byggpauserna o säger att det där ser Verkligen Jättesnyggt ut!
__________________
|Henrik L
Henrik L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-13, 19:41   #14
dealizh
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 156
Standard Tackar för alla trevliga kommentarer

Håller på och testar och trixar med kontaktledningar, vilket jag sj tycker är ett fasligt pill med. Har dock fastnat på bangården just nu och har fått helt stopp i maskineriet, kommer inte riktigt på hur den skall se ut.
Slänger med några bilder på en nattkörning med ett japanskt diesellok. notera grusdammet som följer med upp från rälsen av fartvinden.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screen_002.jpg (127.6 KB, 253 visningar)
Filtyp: jpg Screen_005.jpg (72.8 KB, 252 visningar)

Senast redigerad av dealizh den 2009-06-13 klockan 19:43.
dealizh besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-06-15, 03:42   #15
dealizh
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 156
Standard Så här kan man också bygga ut plattformen på ett lager

En fråga, om man byter från dom breda 10.1 på stw plattformspaket och sen ändrar till storlek 5.6 som jag här har gjort på dessa bilder. varför hoppar dom tillbaka till 10.1 när man sparat eller stänger av och öppnar banan igen?
Är det jag som kanske använder fel spacer eller något?
tacksam för svar

Mvh/D
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screen_001.jpg (75.8 KB, 215 visningar)
Filtyp: jpg Screen_002.jpg (73.1 KB, 215 visningar)
dealizh besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:01.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009