Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-09-05, 03:39   #1
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard Kan någon hjälpa mig med TC3

Jag har inte haft TC3 installerat på ett tag men nu när jag vill ha in det igen fungerar det inte. Jag har nu prövat flera gånger.
Jag installerar TC3 hit I:\Auran\TC 3. Installationen går helt problemfritt. Spelet ser ut att fungera som det skall. Jag installerar sedan uppdateringen Service Pack 3517 to 3529 och det är nu det börjar krångla. Ja inte med en gång utan precis innan slutet kommer det flera felmedelanden. Vad jag kan se är det något patchen inte kan redera. Men spelet startar och tycks till en början fungera helt ok i Surveyor. Men det går inte att lasta vagnar. Den rätta rutan kommer inte upp. När jag sedan går över till Driver fungerar det inte alls, man hamnar ute i ingenmansland helt utanför banan.
Vid ett tillfälle så installerades sig Patchen helt OK och spelet fungerade helt OK. Då installerade jag banan Along UTA lines. Vissa delar saknades men för övrigt verkade allt OK. Nästa gång jag skulle starta TC3 gick det inte. Det bara vägrade.
Jag har kontrollerat hårddisken och även prövat en helt annan disk. Jag har kört DVD:n genom Neros diskkontrollprogram och jag har laddat ner patchen på nytt. Inget tycks hjälpa så vad kan mer vara fel.
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-09-05, 09:18   #2
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Kan vara helt ute och cykla men måste man inte installera alla patcher till alla Trainz spel innan man startat spelet första gången, dvs på en ett helt nyinstallerat spel?

Förövrigt har jag haft exakt samma problem fast med Trs 2006. Tror att det hjälpte med ominstallation+ patch sedan starta spelet första gången.
Gammal 2009-09-05, 10:39   #3
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard

Jo det där har jag också sett. Var det inte något Auran kom med, när SP1 till TRS2006 kom?
Men jag har prövat båda varianterna utan framgång.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:39.