![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
mitt trainz laggar hela tiden jag vet inte varför. hjälp!!!!!!!!!
![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Vore ju en klar fördel om du gav oss lite ledtrådar, t.ex om det har funkat riktigt tidigare, om du har uppdaterat med SP1, oprativsystem mm. Eller ska vi leka gissningstävling? Då får du nog så många korkade och vettiga svar omvartannat så att du blir bara ännu mer förrvirad.
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Som ekan sa, ge oss mer info, har systemet klarat det innan ? vad är det för OS ? Antivirus som kör i bakgrunden och scannar samtidigt ? Vad har du för systemspecc ? Många processer igång ?..
Gissningsvis så antar jag att dit system kanske inte klarar TS 2006 pga systemkraven eller så klarar det inte inställningarna du har satt det på. Kolla vad du har för prylar, vad du har för OS, ifall du har andra processer igång i bakgrunden, kolla även om ditt antivirus scannar samtidigt, testa även att sänka inställningarna i TS 2006. Själv kör man ju 64-bit vista, 6GB ram, HD 4890 kort och en I7 920 processor, även jag får lagg när jag har AVG igång som scannar eller har alldeles för många processer igång. Kolla upp alla dom grejerna och testa dig fram och återkom när du har något som vi kan gå på. Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-09-25 klockan 11:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() Citat:
rensning och degfragmenterade datorn och de hjälpte, men bara lite! De kan ju vara att du har för mkt "skräp" i datorn eller ngt annat som jag inte vet.(TR2006) Men kolla de som Ekan sa, kan ju förbättra prestandan ochså! ..Men den svåra frågan kan ju vara: VAD SKA MAN HA/vilket är bäst? Vista?XP?
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2009-09-25 klockan 02:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Hejsan
![]() Alla andra har redan skrivit det viktigaste, så låter bli. Om inte ovanstående hjälp (att du t.ex. inte har en massa processer som körs i bakgrunden) så prova detta:
Är det hemmabyggen/hemladdade banor eller är det banor som medföljer i Trainz som det laggar på eller är det verkligen alla? Till gbgtram, Använd XP eller Windows 7... Vista är nått j^vla skit (typ som Windows ME) nåt pyttemjuk tyckte var bra, men ändå inte fungerar hos användarna
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Kanske lät lite väl dryg i mitt första inlägg, men det är omöjligt att hjälpa till när man har noll att gå på.
Två grundtips som gäller i alla lägen: 1: Kolla upp minnesinställningen i options. Se till så att det är ställt på max, dvs 512. Har för mej att standardinst. är satt på 32. 2: Se till så att du har dom senaste drivrutinerna till grafikkort mm installerad.
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|