![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 727
|
![]()
Jag har först nu testat mina spår och byggt en växel. Tyvärr blev det inte så snyggt som jag tänkt mig:
![]() Är det någon som har samma problem med mina spår? Är det någon som vet hur man löser detta? Har för mig att jag sett vad detta beror på. Alltså att bumpade texturer hamnar framför andra bumpade texturer, även om objektet står bakom. Ganska vanligt fenomen i Trainz, men jag vet att det ska finnas en lösning.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
har inget med bumpade texturer just att göra vad jag vet.
Gissar på att du har gjort hela slipersytan plan? har själv så på mina spår, men då uppkommer det där fenomenet eftersom två helt plana ytor ligger på exakt samma höjd så får den problem med sorteringen (vilken av dem som ska visas). En lösning är att göra en svag förhöjning mot mitten av slipersen (det blir ju dock 1 till polygon), det är ju så Aurans spår är gjorda för att komma runt det värsta av det där sorteringsproblemet. /Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 727
|
![]()
Jo, det stämmer. Har använt dina spår som mall och kollat hur du gjort. Men på dina spår så finns inte detta problem. Sorteringsfelet vet jag hur det ser ut, och detta är ju lite likt det, men det är ju bara på den del av varje rälssegment.
Fler förslag?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |