![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Om ni tittar här http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...10907&page=157 på inlägg 2351 av marmar bild nummer tre så tycker jag han där visar upp en bra växel. Ett spår rakt fram ock ett som i en svag sväng böjer av till höger. Så där blev mina växlar också förr i tiden men nu blir de som bilden visar.
Speciellt snyggt ser det ju inte ut men vad är det som blir fel. Jag använder TS2009 men jag tog upp TRS2006 och det blev lika illa där. Rälsen här är FMA men jag har pröva flera andra. Växel.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Jag... förutsätter nästan att du använder "Straighten track" på spårbiten innan växeln (Här: Till vänster om växeln)..?
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det kan vara som Dson säger, men det kan också vara så att du använder spårbitar som är väldigt långa. Då blir kurvor och växlar fula.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jodå det var det första jag tänkte på men jag har inte använt "Straighten track". Jag har prövat. Det är inte heller lång spårbit därför det är inga problem med att göra kurvor. Jag är faktiskt helt oförstående. För några veckor sedan fanns inte det här problemet.
Det jag funderar på är om det kan ha blivit något fel i installationen eller hela Windows. Samtidigt som jag märkte detta upptäckte jag fel i Systemåterställningen. Jag kommer nu ihåg att jag för ett par dagar sedan, den 16:e laddade upp en bild med en korsväxel och då fungerade det ju.http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25040 Senast redigerad av CGD den 2009-11-23 klockan 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Senast jag gjorde en total nyinstallation utav datorn tog jag en kopia som upptar två DVD:er, med Acronis True Image Home 11, på den partition, C:, som innehåller Windows och mina program. Ej spel. De flesta utav de program jag normalt använder mig utav är med. Sedan fick jag ju installera om Trainz.
Nu fungerar det att göra växlar igen. Det ser väl okej ut på bilden? Och systemåterställningen är tillbaka till det vanliga. Den jär typen utav till synes oförklarliga fel tycker jag inte alls om och det var mycket därför jag köpte Acronis True Image. Det tar cirka tjugo minuter att starta datorn med True Image CD:en och köra in kopian på hårddisken så det är ju inte ett dåligt alternativ till att lägga timmar på felsökning. Växel nya.jpg |
![]() |
![]() |