![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej alla!
Denna fråga finns säkert, men jag kan inte hitta den. Jag har införskaffat mig 2009, och har importerat allt från 2006 och fortsätter att bygga. Men, kan man på något sätt göra så folk som har 2006, kan köra banan trots att man bygger den i 2009? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Innan du packar den så går du in i CMP och tar fram banan. Öppna den med Ctrl-Shift-E och öppna txt-filen config.txt. Leta reda på en rad som heter Trainz-build 2.9 eller liknande. Antingen ändrar du till 2.5 (TRS 2006) eller så tar du bort den helt.
Detta är dock inte garanterat att funka. Vet ej hur det blir när TRS2006 har 10m markupplösning och TS2009 5m.
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Tveksamt, möjligen om man ser till att ALLA objekt osv som man bygger med i 2009 inte heller har trainzbuild 2.9.
Har gjort några halvhjärtade försök själv, utan att få det att funka.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Tack för tipsen, det ska jag testa
![]() |
![]() |
![]() |