![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Fan, just nu är jag riktigt besviken på TS, inte ett bra första intryck man får när ingenting funkar och man tvingas ominstallera direkt.
VAD är grejen med CM? Jag försöker få in sthlms tunnelbana i trains10 men jag FÖRSTÅR inte hur man gör. Återkommer med specifikt problem när ominstallationen är färdig. skitspel...
![]() |
#2 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Okej, innan jag gör fel (?) igen, kan någon (gärna som har 09 eller så) gå igenom hur man ska göra?
Jag har laddat ner Tunnelbana Preview och C20 v1.4 från svoyagers hemsida. Vad gör jag sedan? Tacksam för svar..
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
dubbelklicka på filen så börjar den installeras? :/
svårare än så är det väl inte? annars via cmp välj import cdp, och sedan gå till mappen där du har filerna och välj att importera dessa
![]() |
#4 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Hmm, ok.. Men om (som det blev förra gången) det saknas filer som behövs, vad gör man då..?
Och vet nån om svoyager har en manual/readme till sin c20 och bana?
![]() |
#5 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Nu har jag lagt till C20 i CM, men vad ska man göra nu?
![]() Se bild..
![]() |
#6 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Markera alla filer. I menyn Edit väljer du Open for edit. Vänta... Sedan väljer du Commit. Vänta igen. Klart!
Du kan titta efter missade objekt genom att högerklicka och välja View dependencies och View in main list och sedan hö-klicka och välja Download. (Du måste vara registerad på DLS) Som du kanske vet så måste man ha alla objekt installerade för att de ska visas. Dåligt men så är det. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
EDIT: Har gjort detta, men fortfarande ingen C20 i railyard....
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2010-04-22 klockan 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Om du laddade ner det fullständiga paketet så följer allt med ja. Jag tänkte mer på om du laddar ner tunnelbanerutten sen.
Prova att installera på samma sätt igen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Ja nu syns dom i spelet. men går inte att förhandsgranska i railyard...
(hoppas verkligen att den funkar med 2010 nu......)
![]() |
#10 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
De kommer även upp i rutter, men går inte att placera ut..
jag blir GALEN om det visar sig att jag lagt 500kr på detta och det inte funkar med c20.... när jag kollar vad "warnings and errors" i CPM står det "Error: Texture 'c20_a-b_unit_body/Green.texture' is missing or could not be loaded for mesh 'C20_A-B_unit_body\ScrollingLetter.im'. "
![]() |
#11 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
ursäkta flera inlägg på raken..
I spelet (i en rutt) när man ska placera dom är C20 aB unit samt M unit röda och går inte att placera ut. Alltså texten i listan är röd. Snälla hjälp mig, får panik!
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Du får som sagt ett felmeddelande..
Jag får också en kubik av dessa, har ingen aning av vad dessa beror på.. Troligtvis så har trainz någon bugg i sig som det verkar allt mer som.. Som sagt verkar trainz bort filer ur CDP filen, typ som din "c20_a-b_unit_body/Green.texture". Den finns ju där, för det fungerar i 04 osv, men i >09 verkar trainz fått nått fel i sig Det är därför du inte får upp dom, du saknar en fil
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2010-04-23 klockan 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
green.bmp och green.texture.txt fattas. Tilllagda (kanske fel grön färg???) Attachmentpunkt a.bog0 finns ej i mesherna. Referens borttagen. .lm filerna borttagna och ersatta med endast .im Laddar upp de tillrättade filerna - SVoyager må förlåta detta? TRE av filerna är jättelika och finns på Yousendit här: https://www.yousendit.com/download/O...dVVvQnV4dnc9PQ https://www.yousendit.com/download/O...SEIzeUt4dnc9PQ https://www.yousendit.com/download/O...RkUzeUx2Wmc9PQ
![]() |
![]() |
#14 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
TUSEN tack!! Nu har jag fått in den i spelet..
Dock är en av boggierna i hytten ![]() Finns det föresten en manual till C20 någonstans? Hur startar man tåget? Förstår inte riktigt... Men fint är det!
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2010-04-23 klockan 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Tåget måste aktiveras!
![]() http://svoyager.com/faq/faq_sv.htm http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=11076 |
![]() |
![]() |