![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Jag vet inte säkert exakt hur det ser ut just nu, men den sjätte juni såg det ut så här. Förmodligen är byggnaden jämnad med marken nu.
Byggnaden i fråga är sedan 1991 känd som Malmömässan. Före det tjänade den som Saabfabrik i två år, men allra först byggdes den av Kockums som varvslokal. Nu har tiden kommit i kapp, och i Västra hamnen försvinner fler och fler spår efter storhetstiden som industriområde på 60- 70- och 80-talen. Numera poppar bostäderna upp som svampar ur jorden, och hamnen har gått från varvsområde till flashigt bostadsområde. ![]() En grävmaskin modell större väntar på att få sätta tänderna i den gigantiska byggnaden ![]() Sedan byggnaden blev mässhall på det tidiga 90-talet, så har man inte brytt sig om att sopa bort spåren av bilfabriken mer än nödvändigt. Den här porten har förmodligen knappt använts sedan Saabtiden, och snart är dess saga all. ![]() Gammalt möter nytt, uttjänt möter framtid.
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Fina bilder, min bil har iaf till 50% chans rullat ut från just denna byggnad. Antingen här eller finland.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
"Gammalt och nytt" högklassig bild. Håller i stora sammanhang.
Nisse Blid |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Tack!
![]() _
![]() |
#5 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Jag besökte idag återigen mässan tillsammans med en annan forumit. Rivningen går framåt, men än står den största delen av mässan kvar.
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Fina och intressanta bilder.
En lagomt malplacerad norrlänning på virrsam promenad i malmö passerade för en sisådär 2 veckor sedan detta byggnadskomplex och funderade lite av allmänt intresse vad det var för något. Nu vet jag ![]()
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |