![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ja, då är den äntligen släppt. Dock inte som en rutt, utan som två. En del Stockholm - Insjön, och en Djurås - Mora. Pga problem med TRS har varken jag eller Nejmeg kunnat merga banorna. Om någon vill hjälpa till med detta, PM:a någon av oss! Det är ju en BETA, så det är flera fel eller ofärdiga saker i rutten:
Inga signaler Borlänge - Mora Felaktiga signaler Stockholm - Uppsala Inget landskap Avesta - Borlänge Rapportera alla felaktigheter, och kommentera gärna! Pga den stora filstorleken (ca 15 mb) kunde jag inte ladda upp den här på forumet. Den är dock uppladdad på train-sim.com och kommer att vara tillgänglig inom någon dag. Sök på Stockholm - Mora. ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
HEej, va roligt med en rutt ovanför Götet
![]() Jag som göteborgare har aldrig varit i stockholm eller nåt .. så jag vet inte hur de ser ut där men har du byggt från själva centralen i Sthlm? annars finns väl den STHLM C i tunnebane rutten som voyager har gjort?
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Jag har byggt från Centralen och upp till Uppsala (både över Märsa och Arlanda), och så har jag byggt från Djurås till Mora uppe i Dalarna. Nejmeg har byggt resten.
![]()
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Nu finns banan uppe före nedladdning från train-sim.com!
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
okaj men en fråga var har du laddat ner föremålen å sånt, för jag har 101 st föremål som inte finns i DLS, kan du säga några ställen du laddat ner dom på , eller iallfall, vad inte mitt CM2 hittar i DLS alltså unknow : 101.. :S
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Kunde väl nästan tänka mig att det skulle bli så... Jag vet att jag har många saker från någon rysk/ukrainsk sida, som jag dock inte har namnet på... Det är den sidan där man kan ladda ner det fina elloket CHS4 iaf. Om någon vet adresse, säg till!
![]()
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Skulle du kunna lägga upp dem här eller länka ... rutten är ju just nu hopplös att använda när man har " vita sträck " istället för spår.. de vore ju smart för dom andra som inte heller har spåren från den ryska tågsidan.. du har ju dom.. ?. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Kan du precisera dig lite, och säga var spåren saknas? Olika sorters spår är använda på olika platser på banan, så skriv gärna var!
![]()
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Jepp inga problem: De mesta spåren saknas, även som på centralen me inte de spåren som är intill perongerna i STHLM C. de är de ända och några broar å sånt resten saknar jag praktiskt taget...
![]() EDIT: LÖSTE DE Spåren finns på tråden ostkust banan SWEtrack v3 eller nåt hete den så där finns spåren.....
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2010-08-01 klockan 01:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Bra att du hittade filen!
![]() ![]()
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Ingen av er duktiga byggare som skulle vilja hjälpa till lite grann med att få ihop banorna?
![]()
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Jag vet inte om jag är någon duktig byggare, men jag skulle absolut kunna försöka fixa landskapet lite runt Mora, Sala, Borlänge mm. Åker där med jämna mellanrum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Jag vet vart signalerna sitter i Insjön
![]() Måste jag vara medlem på Train-sim.com för att kunna ladda ner banorna?
jag Kan ha spår av Dyslexi ![]() ![]() ![]() Senast redigerad av Gunter 2 den 2010-08-06 klockan 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Veteran
|
![]()
Hej! Landskapet på de platserna du nämner är redan fixat, iaf till viss del. Det som behöver göras nu, innan arbetet med landskap fortsätter, är att få ihop de två delarna till en enda. Signalplacering bör också vänta tills vi har fått ihop delarna, så att det blir ordentligt gjort.
Ja, du måste registrera dig för att kunna ladda ner från trainsim.com. ![]()
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
okej tack för svaret
![]()