Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-21, 18:49   #1
Rasmus96
Medlem

Reg.datum: Sep 2010
Cool Förslag till Stockholms Pendelltåg

Hej jag ska nu börja med ett stort projekt nämligen projekt Stockholm Pendelltåg och jag tänkte kan inte ni hjälpa mig med den. Om jag bygger den så ska den komma ut och vara nedladdningsbar. Jag kommer att börja med Stockholms Central som kommer att bli mitt punkten på banan jag kommer att använda google earth för att det ska se så verkligt utt som möjligt. Hjälpen jag i såfall kommer att behöva är bilder längst pendeltågs linjerna objekt till pendeltågslinjen som skyltar platformer och stations tak nedgångar ifrån stationerna hus bygnader som är typiskt för stockholm tex Stockholms stadshus. Pendeltåg måste bli fler modeller Som jag såg att någon hade försökt måla om en X420 till SL färg skulle gärna behöva den en X1a eller en X60 skulle ocså passa fint. Nu säger jag inte at ni måste bygga detta det är förslag till saker som jag skulle behöva till sträkan. Jag kan själv inte bygga detta för jag är urkas på det men därimot så bygger jag bra banor. Frågan är vill någon hjälpa mig att göra denna bana supper bra jag skulle gärna vilja att någon hjälpte mig att bygga banan ochså men jag vett inte hur man ser till att andra kan bygga på samma bana. vill någon ochså fixsa objekt eller tåg så blir jag jätte glad för det. OBS jag bygger i trainz 06 men jag skulle gärna bygga i trainz 10 men det går inte att ladda ner dit för den vill bara ladda ner till trainz 06 hela tiden ireterande. Om jag bygger dena bana så ska jag se till att inte bara jag får all upmärksamhett för ni har jö ochså då hjälp till att bygga dena bana. Jag kan jö bygga dena bana utan att såna hära saker men då kommer inte banan bli lika bra. MVH Rasmus (Tåg Galningen)
Rasmus96 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2010-09-21, 20:36   #2
Fredrik1996
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Standard

hhmmm. Rasmus. Kanske inte riktigt detta svar du vill ha men Jag vet ej om jag kan hjälpa dig men jag kan berätta lite när jag själv försökte bygga den. Jag jobbade själv tror att det var nu ett mer än ett halvår sen jag själv försökte bygga pendeltågs sträckan Stockholm C-Södertälje C vilket jag inte gör längre. Men om du tittar på bilderna på sidorna 199 till 205 i screensots tråden så kan du titta på bilder när jag byggde Stockholms södra till Huddinge och jag hade börjat precis med Flemmingsberg inann jag la av för mer än ett halvår sen.

Och du kanske lägger märke till att det ser lite verkligt ut men jag använde inte google earth eller nått sånt program. Jag använde hjärnan. Jag kommer ihåg rätt mycket från Årstaberg, Älvsjö och alla andra stationer så det blir enkelt för mig hur jag ska bygga.

Senast redigerad av Fredrik1996 den 2010-09-21 klockan 20:37.
Fredrik1996 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-21, 20:48   #3
Rasmus96
Medlem

Jag har ochså bra lokalsinne och kan nästan hitta vartsom hälst i hela sverige och jag vet ganska bra hur det ser ut längst pendeltågslinjerna men jag vill få med de dära små detaligerna. tack ändå för ditt inlägg och faran med projekt till trainz är att man kantrötna på dom. Och det händer ibland och därför har jag flerabanor som jag kanbygga ett tag på när jag trötnat. Men jag skulle gärna vilja ha hjälp det är det denna tråd handlar om och jag vill att flera ska hjäpas åt.

MVH Rasmus (Tåg Galningen)

Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-09-21 klockan 20:49.
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 07:31   #4
Rc611
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard Stationsdesign

Hej! Det finns 3 skyltar som du kan ha andvändning av , Den första är korta tåg som jag tror finns nedladdad. Sen finns det 2 skyltar som är nedladdade som heter något med commuter..

Mvh Rc611
Rc611 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 15:39   #5
Rasmus96
Medlem

Standard

Jag har de redan och de har ingåt i spelet sedan trainz 2004 men jag undrar om det finns något nedladnings bart vill värkligen få min bana att se så verklig ut som möjligt. Jag undrar om det finns flera saker som är bra till denna bana så kan någon hjälpa mig snälla.

MVH Rasmus (Tåg Galningen)

Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-09-22 klockan 15:41.
Gammal 2010-10-02, 04:50   #6
Rasmus96
Medlem

Standard

Ja X1 skulle man behöva till projektet
Bifogade bilder
Filtyp: jpg X1_3012_Hgl_070530.jpg (135.7 KB, 83 visningar)
Filtyp: jpg X1_3004_Hgl_1968.jpg (148.1 KB, 80 visningar)

Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-10-02 klockan 04:53.
Gammal 2010-10-02, 04:59   #7
Rasmus96
Medlem

Standard

Stockholms södra börjar ta form men bilder på den gick inte att visa men X1 bilden fungerade

Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-10-02 klockan 05:02.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:52.