Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-22, 11:44   #1
maxlk96
Medlem

Reg.datum: May 2009
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Lightbulb CW-Repaints

Jag har tänkt på det här med alla ekans (och alla andras också) repaints av Comunity ware rc loket kan man inte släppa dem om de som gjort alla repaint´s tycker det är ok, för jag tycker att det är lite få målningar som medföljer till loket. eller kommer det att komma ut repaints eller måste vi nöja oss med dom som finns

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )
maxlk96 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 14:03   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Håller med dig till fullo, att det skulle vara trevligt med fler varianter.

Men att klona Rc-loket och lägga upp den med ekans texturer t.ex.
Då faller hela CW-delen ihop. Då dom som inte köpt modellen, får tillgång till den iallafall, men med andra texturer.

Finns dock en lösning, men som kan vara krånglig, för den som inte är så värst insatt i Trainz.

Det är då, att man bara lägger upp texturen för nedladdning. Sen så får var och en, själva klona sitt Rc-lok och stoppa in texturerna på rätt plats i mapparna och ändra i configarna.

Den som inte har köpt Rc-loket, har nog ingen större nytta utav texturerna.

Vi låter bollen rulla på och hoppas på svar, från andra som har köpt loket och få höra Fredriks synpunkt på det hela.

Senast redigerad av Bengan den 2010-11-22 klockan 14:04.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 14:33   #3
maxlk96
Medlem

Reg.datum: May 2009
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

skulle man inte kunna pm'a en clone av loket till de som har betalat eller så kan man ladda upp en lösenordsskyddad zip med cdp'n i.

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )

Senast redigerad av maxlk96 den 2010-11-22 klockan 14:35.
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-23, 23:56   #4
Bambistor
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Håller med dig till fullo, att det skulle vara trevligt med fler varianter.

Men att klona Rc-loket och lägga upp den med ekans texturer t.ex.
Då faller hela CW-delen ihop. Då dom som inte köpt modellen, får tillgång till den iallafall, men med andra texturer.

Finns dock en lösning, men som kan vara krånglig, för den som inte är så värst insatt i Trainz.

Det är då, att man bara lägger upp texturen för nedladdning. Sen så får var och en, själva klona sitt Rc-lok och stoppa in texturerna på rätt plats i mapparna och ändra i configarna.

Den som inte har köpt Rc-loket, har nog ingen större nytta utav texturerna.

Vi låter bollen rulla på och hoppas på svar, från andra som har köpt loket och få höra Fredriks synpunkt på det hela.
Man skulle ju kunna ladda upp texture mappen? det är det ju bara att skriva över den mappen i sitt eget spel? Fast som sagt det får diskuteras jag kan nog ställa upp på att lägga ut mina ommålningar om jag får tillåtelse Men som sagt det blir ju bara textur mappen

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:42.