Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-10, 17:01   #1
tågfreak 96
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Thumbs down ännu en gång J*VLA trainz

jag har precist patchat det till build 4040 och nukan jag inte öppna launchern ens
Gammal 2011-03-10, 17:41   #2
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tågfreak 96 Visa inlägg
jag har precist patchat det till build 4040 och nukan jag inte öppna launchern ens
Tror inte att det är Trainz det beror på. Endera kan du tala om vad du gjort och vad som har gått snett, så vi kan hjälpa dig. Eller så kan du ty dig till dom bittra 0.1 procenten på Trainz forum. Det finns många trådar där som du kan haka på.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 17:49   #3
tågfreak 96
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Tror inte att det är Trainz det beror på. Endera kan du tala om vad du gjort och vad som har gått snett, så vi kan hjälpa dig. Eller så kan du ty dig till dom bittra 0.1 procenten på Trainz forum. Det finns många trådar där som du kan haka på.
jag startade patchen och startade ett annat spel som jag spelade tills patchen var klar sen så skulle jag starta trainz men datorn säger att trainz inte funkar och just nu patchar jag till Build 41844
Gammal 2011-03-10, 18:36   #4
Sikforsände
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Standard

Hej! Jag har precis haft ungefär samma problem. Efter mycket prövande löste det sig efter att ha installerat om programmet, att spara patchen i Trains 2009. Sedan kopplade jag bort internet och virusprogram enligt rådet på Aurans hemsida: http://www.auran.com/servicepacks/#TS2009. Jag laddade ner patchen därifrån(loggade in först). Det gick bra och allt fungerade perfekt med den metoden. Fortsatte sedan med nästa patch på samma vis och det fungerade smidigt. Så nu är jag igång faktiskt.
Sikforsände besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 18:49   #5
tågfreak 96
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sikforsände Visa inlägg
Hej! Jag har precis haft ungefär samma problem. Efter mycket prövande löste det sig efter att ha installerat om programmet, att spara patchen i Trains 2009. Sedan kopplade jag bort internet och virusprogram enligt rådet på Aurans hemsida: http://www.auran.com/servicepacks/#TS2009. Jag laddade ner patchen därifrån(loggade in först). Det gick bra och allt fungerade perfekt med den metoden. Fortsatte sedan med nästa patch på samma vis och det fungerade smidigt. Så nu är jag igång faktiskt.
okej ska testa det nu
Gammal 2011-03-10, 18:55   #6
baloo406
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tågfreak 96 Visa inlägg
jag startade patchen och startade ett annat spel som jag spelade tills patchen var klar sen så skulle jag starta trainz men datorn säger att trainz inte funkar och just nu patchar jag till Build 41844
Det är ingen bra ide´ att göra något annat med datorn medan du patchar eller uppdaterar någonting.
Om det är Trainz eller något annat programm eller spel. Det kan fungera men också gå åt pipsvängen. Låt datorn jobba ifred. det fungera bäst.
Gammal 2011-03-11, 15:27   #7
tågfreak 96
Medlem

Standard

har installerat om trainz nu men vill ändå inte funka. sitter och spelar på en bärbar dator tills den stationära är fixad där jag har typ 15 GB med saker
Gammal 2011-03-12, 08:38   #8
Pe4r
Medlem

Reg.datum: May 2010
Standard

Jag fick tidigare problem, helt plötsligt gick inte TS2010 igång, fick upp en liten rute där det stod Built och några siffror, ominstallerade....

Sen då det krånglade igen startade jag om en eller 2 gånger,
då gick det igång igen.
Pe4r besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-12, 11:49   #9
tågfreak 96
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pe4r Visa inlägg
Jag fick tidigare problem, helt plötsligt gick inte TS2010 igång, fick upp en liten rute där det stod Built och några siffror, ominstallerade....

Sen då det krånglade igen startade jag om en eller 2 gånger,
då gick det igång igen.
fast jag tog bort alla filer som fanns kvar utom local mappen och ska testa att installera nu
Gammal 2011-03-12, 12:18   #10
Sikforsände
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Standard

Innan du installerar om - avinstallera via start/program. (Jag har XP så det kan ju vara lite annorlunda i W7) Starta om datorn, gå in i utforskaren - den här datorn osv tills du kommer till programmappen, se till att Auran mappen tas bort, den ska inte finnas där. Starta gärna om igen, bättre en gång för mycket. Installera om och när det är klart med ifyllda uppgifter inkl inloggning hos Auran, gå till denna sida och logga in: http://www.auran.com/servicepacks/#TS2009. Leta upp patchen du ska installera och spara den i Trains2009-mappen. Stäng allt och dra ur nätverkskabeln och stäng av virusprogrammet. Starta sedan patchen från utforskaren. Så fick jag mitt att fungera. Lycka till!
Sikforsände besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:30.