![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
När man gör tåg och vagnar mm så ska man ju lägga till skuggor själv.
Men hur är det för hus mm, dvs scenery objekt? Jag hittar ingen tagg för skuggor. Ska Trainz skapa dem själv? För så sker då inte hos mig kan jag säga... Enligt följande url: http://online.ts2009.com/mediaWiki/i...ple_Config.txt så finns det alla möjliga inställningar men inga skuggor. Har hus inga skuggor?? Verkar ju dumt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Du har helt rätt, det är bara broar/vagnar/lok som har skuggor
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]() Hade väl varit bättre om Auran/N3V lagt krutet på sådana effekter, som verkligen "lyfter" fram objekt, istället för några löjliga träd som står å svajjar. ![]() ![]() Annars finns det ju lite lösa "shadows" i olika storlekar å format, även som splines, att hämta på DLS, bara att söka på "Shadow". Gör "underverk" när man bygger. Lite värre om man vill ha skuggor t.ex under träd i en skog, men då brukar det funka med att använda en mörkare mark-texture bara.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2011-03-24 klockan 12:59. |
|
![]() |
![]() |