![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jo jag är tidigt ute men det är inte långt till "släpp". Så här är en Körinstruktion till Y6-serien.
.rar blir .PDF efter upppackning. I denna nya tråd kan ni diskutera allt som har med Y6-generationen att göra framöver! Beräknad Release: nästkommande helg???
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Detta längtar jag efter!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Jag var nog lite överoptimistisk när det gällde releasen. Mina betatestare och jag har upptäkt problem som tar tid att rätta till. Vi jobbar intensivt med detta nu men releasen lär dröja!!!!
"Var God Dröj" låter misstänkt bekannt, var har jag hört det???? Titta på Ekans underbara bilder så länge: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....postcount=4871
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Där satt den!!!! Just det, "vi har fått problem som vi måste lösa" - SJ
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Jag kan glatt vänta.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Medan ni väntar kan jag ju underhålla er med små O.T. historier:
Idag har Åssbon Nilsson genomgått sitt lokförarprov på X16, det gick åt skogen i dubbel bemärkelse. Åssbon spårade ur i en fellagd växel och rammade en stadig ek, och detta i en splittans ny X16. Examinatorn, som står bakom Å, får håret att resa sig strax innan urspårningen. Åssbon kallar honom nu för Terminatorn !
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
kul liten historia LAn!
![]()
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Ja så kan det gå... tycker Åssbon ser lite spänd ut... "uppkörningar" är inte alltid lätt!
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Längtar...
![]() ![]()
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
Alla som känner mina böjelser ser nog att detta skall bli Säröbanans släpvagn U6. GSJ beställde ju 1954 5 st motorvagnar YBo6 (nr 1-5) och 3 st släp UBo6 (nr 11-13) som levererades 1955.
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Veteran
|
![]()
Underbart enkelt att göra dessa vagnar med det material jag sparar efterhand, högupplösta texturer med alla olika delar som objekt underlättar fantastiskt!!! Merge-funktionen i byggprogrammet underlättar när man kopierar delar från en vagn till en annan. Ju mer man bygger desto fler "genvägar" hittar man och desto fler delar lär man sig spara undan som mesher och texturer - konsekventa namn och en genomtänkt mapphierarki är viktigt annars hittar man aldrig nåt igen! Ja ni har ju hört mig tjôta om "Recycling" men för mig är det själva grunden att kunna få snabbt resultat, annars hade jag tröttnat för länge sen! En räcka bilder på GSJs vagnar: (två poster)
Tänk alla hundratals varianter som finns på Y6-serien, kan bli möcke framöver!?
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
Några bilder till: