![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Har bläddrat i gamla AoH-klipp (20 år gamla) och hittat en del (för mig) intressant:
Ångaren Tor, GHJ (Göteborg Hallands Järnväg) lok 12, dito boggivagn Bb och SJ litt Y ånglok (GSJ lok 5"). Kan kanske bli nåt om andan faller på?
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag vill hemskt gärna ha båten till min MSTS-rutt som flyter på Göta Älv, om det går för dig.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2011-07-28 klockan 19:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Håller med Totte, en svensk ångbåt är något jag saknar! Gärna både som static modell och som körbar (jag har vissa idéer om öppningsbara broar som kan samordnas med signalsystemet till nästa version. Skall ta det med svenolov)
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Ångbåten är en intressant utmaning (Spantbauweise). Idén är att bygga mittspantsektionen och sen edge-flytta och skala till nästa sektion. Får se hur detta går?
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
AoH är ju en källa att hitta både det ena och det andra i.. har en hel del gamla ex.. kul att bläddra i o som du får man ju en massa idéer där....
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Gå gärna in på min hemsida, titta och läs om s/s Aeolus. Där finns mycket att hämta, Lan!
www.nils-blid.se Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Signalsystemet supportrar redan idag kombinationen rörliga broar med signaler och ångbåtar (om dom går på räls), så det är bara att sätta igång att bygga. Animeringen och den öppningsbara bron är egentligen bara ett omvänt vägskydd i grunden.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-07-29 klockan 12:38. |
![]() |
![]() |