![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej
Då var det dags för något nytt. en liten järnvägsbrospline med ett valv och med tydligt DONJ stuk. Dvs. stenfundament, rostiga U-balkar och syllarna rakt på dessa samt en liten spång på en sidan. Den har naturligtvis 891 mm spårvidd och anpassar sig inte efter omgivande spår. Den är föresten för smal för vräkiga och breda normalspår. MVH / BjornL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Fantastiskt snygg bro björn!
Perfekt för mindre vattendrag, typ vid Wij bruk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Ytterligare en fin grej du fixat till oss.. Snyggt byggt!! Tack!
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Tack så mycket!
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Sådana broar har jag länge saknat, synd bara att det inte var till normalspår också.
![]() Snyggt!
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Jodå, fast utländska, och de ser inte riktigt likadana ut och kan ha andra typer av spår liggande på bron som inte går ihop så bra med de som jag vill använda.
![]()
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej alla och tack för uppskattningen
Korvtiger, det kommer en normalspårsvariant elelr två ganska snart. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Har använt Korvtigers utmärkta "Rail Only" till 1435, 1067, 891 och 600 mm. Splinen har nu "Initiator", "Terminator" och "Mitt" så man kan bygga bro lite som man vill, lutande eller kurvig. En bild på mitt tilltag idag! bjornl återkommer säkert!?
![]() |