![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Har lite i tankarna att bygga ett antal Märklinbanor.. utifrån några gamla spårplansböcker.. kom ihåg när man skruvade upp den första banan på en träplatta... 240X120... den var i en form av en åtta och sedmera fick jag 2 handmanövrerade växlar 5121, L und R ... loken 3000 och 3003 hade jag och ett antal vagnar.. ska sätta mig med Märklinkataloger o leta fram, utefter littnr vagnar och lok på TRSDLS... Lägg märke till mittkontakterna.. gillar dem.. här även ett antal skenor med heldragen strömskena.... Tack lan.. för rälsen...
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Trevligt att du vill bygga sådana banor.
Här har jag en bana du kan bygga det är Bana Nr 16 i katalogen med nr 0390 den mäter 345*135/260*155 cm har försökt att bygga den men tyvärr så har jag slarvat bort spårplanen. M.V.H H-E Hedström |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Tänker använda denna Spårplansbok 0390, har ett väldigt tummat ex... dock utlånad för tillfället.. dock är det ju inte byggardags än... ska ha nåt att se fram mot inför höstkvällarna som kommer.....
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2011
|
![]()
Härligt att se att även Märklin tar steget in i simulatorvärlden!!
Jag måste slänga in ett tack till dig Stina för att du håller fast vid en kul hobby fast moderniserar den något och även LAn för hans tålamod och skicklighet när det gäller att ta fram nytt 3D-material!! Ni är skickliga so keep up the good work!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hei det høres fint ut. Jeg har en katalog fra 1970 og der syntes jeg at den banen er veldig fin.
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej coffiehans...jag har nog inte samma spårplansbok som du har...vad heter din sådan..?
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Hej Stina
Nej jag såg det på din bild men faktisk min heter ju också 0390 den är på tyska å visar ett DBlok som kommer under en tågbro har en likn katalog som din men den heter 0355. M.V.H H-E Hedström |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Anläggning nr.16 i min bok.. är en belamrad bana med måtten 190X115... det kanske är så att det finns två versioner.. med olika spårplaner i dessa.. kanske vi ska starta en tråd med "Märklintema" ?.. får se när man fått "lite mer på fötterna" ...
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Kunde inte bärga mig... var tvungen att sätta ut några spårstumpar för att se hur det blir...
Mittskenan .. en riktig bonus... och för att inte tala om stoppbockarna.... o växelomläggarna.. och njut av hur mittskenan och mittkontakterna framträder... hösten är räddad.. har satt ut ett 3003 och en rälsbuss 3016.. bara för att se hur det ser ut.. Tack lan, hösten är räddad...
![]() |
#10 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Bra jobbat Stina! Nu börjar det kännas som 50-tal, med ständig brist på pengar men stor lust till MÄRKLIN-grejor!