![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Avser att ominstallera datorn. I Auran User data ligger en mapp som heter Trash. Den innehåller massor av filer med namnet Content plus en filbeteckning. Skall den mappen sparas och läggas in jämte Local?
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Det låter ju som skräp, och jag skulle nog spara den mappen också som en extra säkerhet. Men jag skulle inte lägga tillbaka den efter en nyinstallation. Man kan ju alltid analysera denna mapp i efterhand, om det är något man saknar.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-09-27 klockan 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Värt att notera är att åtminstonde i Trainz 2010 så ligger inte material nedladdat ifrån DLS i local mappen, missade detta när jag bytte dator och åkte på att ladda ner det igen på den nya efter flytten. Var det ligger har jag däremot ingen aning om.
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Vad som hamnar i trash är för mig en gåta, hos mig är den alltid tom, undrar om jag gör rätt eller fel ;-)
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Trach ligger på två ställen; dels direkt under Auran/vwesion, dels tillsammans med local i User data.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Hos mig finns bara Trash i User Data och är tom.
![]() |
#7 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Samma sak för mig.
Men i User Data mappen. Så finns det en mapp till, som heter original och som också innerhåller en massa hash-mappar, som i sin tur innerhåller en massa kuids. Så man bör nog kopiera både local-mappen och original-mappen som finns i User Data-mappen.
![]() |
#8 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Rätta mig om jag har fel, vilket jag, när det gäller Trainz, har 9 gånger av 10! Jag tror trashmappen bara innehåller sånt som blivit onödigt vid database repair t.ex. Rätta mig om jag har fel, vilket jag, när det gäller Trainz, har 9 gånger av 10! "Auran lyser om Trainz", tycker ni inte ?
![]() |
![]() |
#9 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Är det inte det som ligger i Builtin-mappen som ligger direkt under TS2010-mappen tillsammans med Bin, Extras, libraries, scripts och User Data. Den med 8 Ja file?
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Jo du han nog rätt Bengan,
kanske är så att original skapas vid en extended database repair???? Eller nåt annat???