![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
När jag tittar på de olika videorna från Train Simulator 2012 tycker jag de ser mycket bra ut. Mycket bättre än vad Trainz kan uppvisa.
Finns här någon som även använder Trainz och kan peka lite på skillnaderna och vad de tycker är bäst. På annan plats fick jag också reda på att min nuvarande dator inte räcker till för att köra Train Simulator 2012 fullt ut. Vad bör jag köpa för dator för att kunna göra det och dessutom ha kraft kvar. Här kan man naturligtvis göra det lätt för sig och svara det dyraste som finns men jag är mer inne på det som är billigare men ändå klarar uppgiften. (Om det nu finns.9 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag tycker MSTS är fortfarande bra simulator, för den kräver inte mycket av datorn. Visserligen är den gammal, men den har massor av rutter och material världen över.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Har visserligen inte prövat just Trainz 2012, men jag provade 2010 och enligt mig var det 500kr rakt ned i papperskorgen. Jag personligen tycker att det var helt värdelöst och krångligt, inget fungerade som det skulle.
Visst kan även RW/TS12 krångla men jag har mycket bättre erfarenhet av TS12 än Trainz...
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
|
![]()
gillar rail simulator 2012 mycket bättre än trainz, de som ligger rail simulator i fatet är att jag tycker det är ett rent helvete att göra egna scenario. bygga är med mycket svårare än trainz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
jag har både trainz2010 å trainz12 trots multiplay i dom.. tyckar jag Railworks 2012 är mycket bättre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Jag skulle nog säga att det beror lite på vad du gillar. Trainz har fördelen att en 3åring kan lära sig att bygga banor. Det finns MASSOR utav gratis content till trainz och då menar jag verkligen massor! Dessutom så kräver inte trainz så mycket på din dator.
Dock så har inte trainz den mest realistiska grafiken och fungerar inte alltid värklighets troget. Trains Simulator 12 är mycket realistiskt och har bra grafik men det är krångligt att lära sig att bygga banor om man inte redan kan det och mycket utav de content som finns kostar pengar. Och du måste ha en bra dator för att få det att fungera bra. Perssonligen så väljer jag Trainz utav den anledningen att det är simpelt att bygga i, det finns mycket gratis content och man behöver ingen super dator för att spela det. ( Även fast att jag har en super dator )
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Skulle vilja bemöta lite det här med att det kan vara svårt att lära sig bygga i RW3, om det nu är det. Jag är inte säker på om det enbart är negativt faktiskt att det är svårt att lära sig byggmetoder i en simulator eller verktyg man inte använt själv tidigare... Jag drar mig till minnes när jag försökte lära mig MSTS editor, för många år sedan... Blää, jag la det åt sidan, det här funkade inte. Krångligt, hur f** tänker dom? Tog tag i en annan simulator i stället och kom igång där, men kunde ändå inte släppa MSTS... Så, MSTS fick en andra chans och så trillade polletten ner... Från att varit ett eländes verktyg att lära sig, blev det nu för mig ett effektivt och lättanvänt verktyg att jobba med. Samma upplevelse med 3ds och TSM... 3ds var hopplöst att lära sig... TSM enkelt och hade vad jag behövde för att modellera... Samma visa igen. TSM kändes väldigt snart svårjobbat och "trångt" trots att det var så lätt att lära sig, 3ds fick en ny chans... Nu är 3ds för mig ett oerhört lättjobbat verktyg... Så budskapet är nog att man inte ska vara allt för avskräckt av något bara för att det kan vara svårare att lära sig... När man väl lärt sig verktyget kan man bli väldigt nöjd att jobba i det. För övrigt tycker jag att man kan skaffa båda simulatorerna och själv skaffa sig en uppfattning... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Angående att bygga i TS12/RW3 så är det faktiskt inte så komplicerat. Det finns några bra guider här på forumet med grunderna. Kör man fast kan man alltid ställa en fråga här också!
Jag lärde mig bygga väldigt snabbt. Visserligen var det en enkel bana som inte var så genomtänkt men nu när jag kan bygga tänker jag mer på mina miljöer osv ![]()