![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]()
Hej
![]() Har märkt att när man t.ex kör ett Rc-lok så faller "frames" ganska mycket när man slår på strålkastarna. På Di3 har man gått en annan väg, mycket bättre. Våra grannar har bara satt det nya ljuset på dom den(dom) översta lamporna. Detta gör att när man kör på dagtid och inte vill använda det nya ljuset, så ser det ut som det lyser ändå på dom två nedre lamporna. Dom lyser ju inte, men dom ser ut som tända lampor. Man kan ju kalla det för positionsljus t.ex. På Rc-loken så är alla lampor "släkta" när ljuset är avstängt, det ser inte bra ut. Man blir i stort sett "tvungen att slå på "frames-ljuset" Detta är bara vad jag tycker ![]() se bilder
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]()
Hej
![]() Har två bilder från editorn. Det verkar vara olika sorts ljus på Di3 och Rc. Vad är skillnaden? Jag upplever Rc-ljuset som mer krävande för FPS Någon sim vet kanske vill svara ![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Det är tänkt att det ska komma en ny version av ljuspatchen iaf där ljusstyrkan och antalet ljus ska reduceras för att minska fps dippen och göra skyltar och signaler mer läsbara i mörker men det får dröja en stund. Det du visar i första posten är dock något som jag inte börjar gräva i
![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |