![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag undrar hur man skall göra för att biltrafiken skall gå på höger sida istället för vänster sida? De svenska bommarna kommer på fel sida av trafiken. Arne |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Är det på en rutt som du byggt själv?
I så fall ska du leta upp mappen där din rutt ligger och editera config.txt Se till att region är USA Det borde ordna till att de kör på högersidan. /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Tack för svaret.
Tyvärr så fungerade det inte. Jag tittade om det fanns någon fil för bilar eller om det var något med höger och vänster men kunnde inte hitta något. Kan det vara så att när jag började bygga upp landskapet så hade jag USA, men så flyttade jag en karta med england systemet? Men har fortfarande USA som arbetsyta. Eller jag måste bygga om hella kartan och bara köra med USA plus SWEDEN? m.v.h. Arne |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
tror det är så här...
om man har v. 1.0 så går det, men har man 1.3 build xxx (kommer inte ihåg vilka siffror) så går det ej... i UTC går det jätte bra... /Leoj besök gärna: www.geocites.com/trainz_page ny e-mail adress: trainz_page@yahoo.se |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Höger & Vänster Trafik | ThomasF | Landskapsdesign - Trainz | 2 | 2004-01-07 22:20 |
X 2000 till från Jönköping? Javisst! | Pson | Off-topic | 1 | 2003-08-19 17:52 |
Bilder från min resa till Tallin[MÅNGA, 15+) | Kvarne | Off-topic | 5 | 2003-08-19 07:08 |
Konvertera från Trainz till MSTS, går det? | Pierre | Off-topic | 8 | 2003-03-04 22:18 |
En Tåg-historia! | Dson | Off-topic | 2 | 2003-02-19 17:30 |