![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Trainz-vänner,
Har några frågor. Höll i många år på med Trainz 2004, som jag tyckte var mycket bra. Försökte med 2006, men gick tillbaka till 2004, innan jag satsade på en ny dator och Trainz 2009, som jag fortfarande har och kör med. 1. I 2004 kunde man lyfta och sänka objekt på ett mycket ”finskaligt” sätt. I 2009 hoppar de upp ”hela steg” i taget. Kan då t.ex. inte placera människor eller annat på perronger som inte är minst 1m höga! Och inget liknande heller. Finns det något sätt som man kan få 2004’s finkänslighet åter? 2. Min kunnighet om datorer är låg. Det talas om vilket ”build” man ska ha. Har förstått att någon gick lite långt och uppgraderade till ett build som blev lite högt. Jag har nu build 40040. Borde sannolikt uppgradera något. Vore tacksam om någon kunde förklara/beskriva hur man gör. Relativt detaljerat om möjligt. Och till vilken nivå utan att riskera något men ändå så att saker och ting fungerar. Svenolov gav ju nyligen ut en förnämlig lista över olika build, som jag inte heller riktigt förstår. 3. Har kunnat installera exempelbanorna till signalsystemen, men kan inte öppna dem. Det saknas något får jag veta. Kan det bero på att jag har för ”låg build”? Har således inte kunnat använda det helt fantastiska svenska signalsystemet fullt ut. (Däremot har jag koll på vägskyddsanläggningarna. Där fanns ju en skriven instruktion.) 4. Kopplat till min fråga 3 så finns det även en del annat som jag inte kommer åt. Det finns i listan över objekt, men är röda. (Några röda fungerar dock). Bl.a. gäller det någon spline från DONJ och några 600mm-lok från Ian. Kan detta också ha att göra med för "låg build"? Tacksam för lite hjälp med allt detta. |
![]() |
![]() |