![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Nu ni! Hoppas ni tyckte det verkade intressant med mitt projekt, iallafall så gör jag ett nytt inlägg i forumet där ni kan se bilderna på stationerna mm! Ska göra en linjekarta till Stocklakes pendeltåg i Photoshop! När den är klar, får ni se namnen på stationerna och prata med mig om det finns några namn som är upptagna eller som inte får användas dvs! OBS att namnen på stationerna är på engelska!! Är det någon som vill vara med i projekt, kontakta mig och säg till mig om du är riktigt bra på landskapsdesign och tågdesign! Bilder kommer snart! Skulle verkligen uppskatta om ni kan hjälpa mig!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Här är pendeltågets linjekarta så ni kan se namnen på stationerna!
![]() Förkortningar: (T) Tunnelbana, Blå: Blåa linjen, Grön: Gröna linjen, Grå: Alla tunnelbanelinjerna (R) Annan järnväg (R36) Railway 36, linjenamn på tågens destinationer Hoppas ni tyckte det var bra och om ni har frågor, skriv nåt! ![]() Senast redigerad av Anton93sthlm den 2012-01-27 klockan 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Låter intressant ska garanterat följas
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Tack så mycket! Uppskattar det verkligen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Håller på att försöka lära mig att göra egna modeller så man får allt precis så som man vill ha det ![]() Men är det något jag kan försöka bidra med hojta till ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Okej, hehe!
![]() Jag tänkte skissa en bild på hur tåget ska se ut! Det kommer finnas tre modeller i Pendeltågsrutten: Rail100 (den äldsta), Rail160 (näst äldst men kommer att finnas ett tåg med nyare still), Rail220 (Den senaste modellen i trafiken) Hojta till om du undrar över nåt! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Det låter Fin fint det
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
En liten fråga bara. Varför är namnen på engelska? Tänker du bygga din bana i engelsk miljö? Annars, om du tänker bygga med svenskt material så är naturligtvis svenska namn bättre. Har du inga namn på hållplatser/stationer kanske jag kan hjälpa till. Själv försöker jag mig på ett jättestort projekt jag kallat för Bensland. Baserat på riktiga Värmland, men lite modifierat. Bifogar min linjekarta. Hälsningar
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Tja du, det var en bra fråga....
![]() Ville bara testa något nytt! ![]() Det är lite blandat mellan engelsk och svensk miljö! Senast redigerad av Anton93sthlm den 2012-01-29 klockan 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
En skiss jag har gjort på den äldsta pendeltågsmodellen! Nämligen Rail100!
Kommer att skanna in den och redigera lite hur den ska se ut! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Nu när skissen är klar och ska läggas på datorn funderar på om någon av er kan hjälpa mig med landskapet i Trainz? Jag använder TS 2009! Skulle verkligen uppskatta det!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Bilder på orten Boston, första början på rutten!
Tyck gärna till! ![]() Senast redigerad av Anton93sthlm den 2012-01-30 klockan 20:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Samma bilder fast redigerade i Photoshop
Senast redigerad av Anton93sthlm den 2012-01-30 klockan 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Tar en lite paus på projektet! Men det ska nog gå i gång snart!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Kul att du kommit igång
![]() ![]() Själv har jag börjat med ett nytt då jag lagt malmbanan åt sidan :P |
![]() |
![]() |