![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag kanske är ensam om detta eller är det fler som upplever också. Filer som sparas i: Dator/Lokal disk/(C ![]() Jag blir irreterad ibland att vissa filer hamnar där. Kan ni förklara varför är det så? Har Win 7 64 Tacksam för svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Du måste ange var bilderna ska sparas, i en mapp som du skapat till exempel. Bilderna du spara finns under mina dokument sparade om jag minns rätt och det går att flytta dom till en mapp du vill ha dom i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Det händer en annan sak och det är packade aktivitet (apk). När jag dubbeklickar dem och filerna hamnar inte i som vanligt, utan de hamnar just där på fel plats. Varför blir det så? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2012
|
![]()
Haj Totte
var kommer dina .apk filer ifrån? Har aldrig hört den filändelsen förr. Jag googlade lite på apk och fick fram ArbetarPartiet Kommunisterna. Mvh // Gert@Malmö |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Jag dubbeklickar apk-filen så extraherar filerna. Alla fyra (ej con) ska hamna i mapparna Activity, Paths, Services och Traffic i Routesmappen. Con hamnar i Consistmappen i Trainsmappen. Hoppas du fattar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Är det då dom hamnar i ApplicationData mappen?
Men dom hamnade på annan plats tidigare? Best G |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Visar två bilder. Den första skulle filerna vara där som tidigare.
Den andra har windows skapat själv och tog filerna på fel plats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
OK Thor-Ulf
Jag fick samma problem med FSX på min Vista Laptop i sommras. Det var efter att jag installerat nått skit till FSX som det blev så. Jag jobbar med datorer och nätverk varje dag med det här redde jag inte ut. Jag fick göra som jag brukar säga till mina kunder, Installera om hela skiten, HeHeee. Installerade om min laptop med Win XP istället och sen plus allt annat. Jag är ledsen Totte, men jag vet faktist inte hur detta skall lösas. Du måste ha gjort något själv, installerat eller mixtrat med profilerna på din dator. Om du installerar om din dator så blir den ju som ny, snabb och kvick. Eller Googla på problemet. Det orkade inte jag så jag installerade om hela windows för det behövdes ändå. Plus, jag blev kvitt Vista. ApplicationData mappen är egentligen till för program att spara interna programdata i. Har du bara 1 dator? Mvh // Gert ps. FSX är Microsoft Flightsimulator X som släptes 2006 sen la Microsoft ner allt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag har två datorer, Acer laptop och byggd stationär. Båda har win 7 64.
Det händer även på min Acer också. Konstigt nog! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Kan du inte köra MSTS på någon av dom nu längre?
G |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jo, de funkar bra!
Jag drar och släpper filerna till rätt plats efter Apk installationer. Tack Gert för de svaren.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-02-23 klockan 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
OK Totte så du kan fixar det manuellt?
Det kunde inte jag till FSX, det gick inte. Det är aldrig fel att installera om sin dator lite då och då. Den blir ju som ny! Man sammlar på sig mycket skit i datorn på ett år. Det handlar om flera hundra tusen filer ibland. Har du din laptop inkopplad i ett LAN där hemma tillsammans med din stationära kan du ju bara kopiera över alla tågfilerna där temporärt och sen kör en fullständig nyinstallation på den stationära. Mvh // Gert |
![]() |
![]() |