![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jag har i dag både nyinstallerat och ominstallerat TRS 2010. Sista försöket gick hyfsat efter ett stort antal gråa hårstrån - d v s alla, inte så många. Men problemet är att inget av de inlagda objekten i lokalmappen (Content) läggs in i Surveyors HUD-ruta. Det här har hänt inte bara en gång utan tre gånger.
Har en gammal dator bredvid mig. Dess HUD-ruta är fullmatad med inlagda objekt. Så ock alla tidigare versioner av Trainz jag prövat på. Finns det månne någon inställning att pröva på - eller måste jag leva vidare i ett dator-ojämnlikt tillstånd? Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Du får nästan förklara mer för att jag ska förstå :/
Spontant: Kolla något sådingadär favoritfilter? Ctrl+shift+f är tom?
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Nej, picklistan (Ctrl+Shift+f) är inte tom. Ex. Har tio växlar inlagda. Lägger in en i picklistan. Öppnar Surveyor och klickar på växeln i picklistan. Då händer inget i HUD-rutan. Klickar jag en gång till kommer endast picklistans växel upp, inga fler.
Tror att det finns en lösning. Ominstallerade Ekans rälspaket och committade. Då fungerade det. Det kan vara värt jobbet. Sen gäller det bara att få banan från 2009 ver 3.1. in i Serveyor. Den ligger i Content men vägrar låta sig installeras i Surveyor. Piska och morot kanske hjälper. Nisse |
![]() |
![]() |