![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Nu har jag verkligen anledning till att citera mig själv: Trainz gör det omöjliga möjligt.
Så här: Jag har mergat två DEM-banor – en gammal med med bangård och samhälle samt spår åt olika håll med en splitter ny DEM-karta. Passningen med min huvudbana (DVVJ) och och den nya DEM-kartan satt perfekt – såväl sidledes som höjdledes. Döm till min stora förvåning när jag upptäckte att spåret mellan bangården och den nya DEM-kartan FÖRLÄNGTS två kilometer. Till saken hör att jag tidigare kollat måtten i den gamla DEM-kartan från station till där järnväg och E45 korsar. 3-4 baseboards har lagts till på något obegripligt sätt Konsekvensen blev att jag fick lägga till en massa åkrar som inte finns i verkligheten och att banan – jag använder kilometerstolpar – har förlängts från start till mål. Nu är det nog fel av mig att skylla på Trainz, Radio Mobile ligger väl närmare till hands eller möjligtvis – undertecknad på något sätt. I kartan härunder har banan förlängts cirkus två kilometer.mellan pilarna. Även i övrigt verkar passningen stämma hyfsat. Den röda linjen markerar gränsen mellan den gamla och nya kartan Nisse |
![]() |
![]() |