![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Fråga till Vovven47 och Lennart.
För att uppdatera Lennarts ånglok, så att dom avger samma rökutveckling som Vovven47:s uppdaterade ånglok. Är det bara, att kopiera av från configen smoke 0 till 12 eller måste det även sättas ut diverse punkter på dom olika loken?
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Låter både bra och dåligt. Det dåliga är, att man inte själv kan fixa det och det bra är. Att jag frågade, innan jag ens försökte mig på det hela.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 338
|
![]()
Jo, det behövs läggas in nån "attachment point" i LANs ångloks mesh för att få det hela att fungera, men inget större problem, tror jag.
"Bara" lite tanke arbete......för att anpassa LANs mesh till scriptet. LAN: Jag kan göra detta, så om du har tid och lust så skicka ett av dina ånglok i gmax format till mig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 078
|
![]() Citat:
Det är "bara" att använda PEVSofts program AttachmentMaker. Med det programet kan du "röntga" vilka mesher du vill, och få fram positioner och namn på alla att.points. Sen kan man med programet skapa en osynlig mesh som man använder som default (på vilket lok eller vagn som helst), och lägga in egna att.points på (eller byta namn på befintliga), t.ex dom som finns på vovvens lok, men som saknas på Lennarts lok. Jag brukar mixtra å bygga på grejor & effekter med det programet ofta, och det funkar kanon. Däremot vet jag inte om det funkar fullt ut just i det här fallet, eller om man behöver "trolla" lite med scriptet oxå. EDIT: En kul grej som jag upptäckte härom dagen, jag snokade lite på CW Rc-loket i nämnda program, och upptäckte att det redan har att.points för "spark", så nu blir det gnister på mina strömavtagare på det loket, hehe.
__________________
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2012-07-06 klockan 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Jag tror det är bättre att vi tar detta när Lan har tid med det och dessutom när Svenolov har tid med det, så att han kan skapa ett all-aroundscript för ånglok, precis som till motor och ellok. Annars kanske det blir så att Lan måste göra om alla sina ånglok en gång till och det skulle ju vara onödigt. Om jag inte minns fel så har jag hört att vi skulle ta tag i detta i höst. Kan därtill tillägga att jag har i flera månaders tid grävt mig djupare och djupare ned i steamengineträsket och för en gångs skull känner jag att jag börjar komma någon vart med det. Så vad det lider så hoppas jag att vi kommer att ha en hel drös med högrealistiska svenska ånglok till Trainz.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |