![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Hejsan, jag har tidigare undrat om det finns någonstans ett öresundståg till Trainz. När jag väl hittade ett så fungerade detta inte med min version. Men det finns en del andra tåg jag skulle vilja ha också som X2000, Kustpilen och ett
Öresundståg (Älskar verkligen dem). Finns det någon som har något av dessa i en version 2.7 eller senare i Trainz? Det verkar vara det som är problemet. Har sökt runt lite och vad jag förstår det som så fungerar inte "older content" med de senaste versionerna Trainz 12 och Trainz Mac m.m Stämmer detta? Eller är det bara jag som är en sådan stor noob att jag bara gör fel. Jag skulle uppskatta mycket om någon kunde hjälpa mig. Jag har Trainz Mac och Trainz 2006. Helst vill jag ju få saker att fungera i Trainz Mac men, men. Tack på förhand mvh Alexander |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Vill inte vara till besvär men skulle någon kunna testa någon av dessa och se om det fungerar, och sedan tala om det för mig och säga vilken version de har? Gärna bild.
http://www.tog-sim.dk/downloads.php?did=1022 http://www.tog-sim.dk/downloads.php?did=1023 PS. Vet om att det finns en version i DLS men jag har inget konto så att jag kan ladda ner och testa den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Kör du med TS2012 så funkar contents från tidigare (före v2.7) dåligt eller oftast inte alls. Auran/N3V Games' fina backward compability policy, om att allt skall vara bakåtkomatibelt, fast det inte är det.
Vad "Trainz för Mac" är för något vet jag inte, men jag antar att det är någon specialversion, frågan är på vilken simulator den bygger. Om den bygger på TS2010 så bör du kunna hitta en Compability mode-knapp om du går in under Options i Surveyor eller Driver modulen. Skall finnas under Video Settings som "Enable Compability Mode for older content". Om den inte finns går det inte att göra mycket åt problemet. Dock så borde tåget fungera att köra med i TRS2006.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Jag tror att det finns ett kustpilen tåg här på forumet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Y2 finns. Se sista inlägget i tråden Öresundståg.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Står inte vad det bygger på men min gissning är att det är något mellanting mellan TS2010 och TS2012. Hittar du ingen compabilitymode så går det inte att göra något åt. Dock så talas det om ett "Native mode", vilket jag vill minnas var något som man hade parallellt med Comp. mode i TS2009. Men vad det är för något, Ekan kanske vet?
Men om du får TRS2006 att fungera på en burk så skulle du ju kunna köra TS2010 istället, där fungerar det mesta gamla materialet fint, fint. Dock så måste du ju köpa ytterligare ett spel.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Har trainz 2006 och har idag fixat trainz 2012/12 från samma kompis som hade trainz 2006. Han hade fått 2012 idag när han fyllde år så han har inte ens hunnit testa det och dessutom ville han inte ha det så jag fick det.
Så jag har precis hunnit installera det nu så jag får se om det fungerar imorgon. |
![]() |
![]() |