![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Skall konfigurera propertyrutorna på en fem mil lång bana. Samtliga rutor är oläsliga - och förbättras inte av att jag har knapp ledsyn på ena ögat och ser dåligt på det andra.
Ibland är det svårt att vara banbyggare. Det finns att trix att fixa propertyrutorna. Har läst om det i Forum. Tyvärr är minnet sämre än synen. Vem minns bättre än jag. Nisse, 78 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
För dom som vill se vad jag ser går det bra att få se vad jag ser.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har ett svagt minne, att jag har haft liknande problem.
Om jag minns rätt, så hade jag kryssat i OpenGL istället för DirectX. Kan ha varit någon annan inställning inne i Trainz, som jag kryssade för. Men i skrivande stund, så känner jag mig bombsäker på ovanstående med OpenGL och DirectX.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Nisse.
Gå in på Options. Sen Advanced Options. Är Vertex Offset ibockad. Så är det nog problemet. Du kan justera det genom att dra i handtaget vid sidan av boxen. Jag kör själv med Open GL, men har inte den i kryssad. Så vad den skall vara bra till vet jag inte? Se Bild
Bygger numera i Tane /Björn Senast redigerad av baloo406 den 2012-10-05 klockan 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
JAG SER! HURRA!
Bugar djupt och tackar. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jaha, så var det med mitt minne.
Bäst att ringa en bomb-expert innan minnet exploderar. För det var väl Baloo406 förslag, som stämde. För det börjar ringa en klocka hos mig nu, men det kanske bara är tidsinställningen till minnet, som är på väg att rinna ut.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Putsade du glasögon eller???
![]() Bengan.. Vi har väl alla upplevt det berömda Teflon minnet, som dycker upp ibland ![]()
Bygger numera i Tane /Björn Senast redigerad av baloo406 den 2012-10-05 klockan 12:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Bengan: När minnet sviker finns Forum. Det är väl skönt.
Björnen: Ditt recept slår alla droppar jag tar. Nisse |
![]() |
![]() |