![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Hej allesammans! Det är Granders här igen med finfina nyheter. Jag har påbörjat skapandet av en påhittad rutt, kallad Älvstad Vistad Järnväg.
Hela tanken bakom projektet är att återskapa de sköna småländska skogarna och fina städer. ÄVJ kommer uppskattningsvis bli cirka 3 timmars underbart körande från startpunkten Älvstad med stopp för en cirka 7-8 stationer innan den när Vistad. I nyläget finns bara grunderna till Älvstad, men mer kommer! Vad kommer banan att inkludera tro? Jo, följande: Flera olika signalsystem (Primärt blir nog radioblock), samt ATC. Egenskapta Ljudsignalstavlor Mazz's signalsystem Egenskapta stationsdetaljer. Elektrifierad samt ej elektrifierad spårväg. Maxhastighet: 140. Kom jättegärna med förslag! ![]() ![]() Älvstad station ![]() Flygview! ![]() På banvallen utanför Älvstad! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ser bra ut, spännande projekt! Gör du egna objekt för rutten får du gärna dela med dig med oss andra ruttbyggare!
![]() ![]()
![]() |
#3 | ||
Medlem
|
![]() Citat:
Citat:
Det blir b.l.a Se upp för tåg-skyltar, U samt S-skyltar till stationerna och lite annat smått och gott på det! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Låter bra, är såna små detaljer som jag har saknat som kan göra mina rutter mycket bättre!
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Kul att en ny rutt dyker upp!
Kolla objekt efter forumets MSTS Downloadsidorna och Banbyggarna. Du får gärna plocka objekten från min rutt om du vill ha. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Låter lovande!
![]() Kul med en rutt som passar för Y1, Y2, Y31 / Y32 m.fl. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Det kommer som kanske förstått vara väldigt mycket skog i denna rutt, men så är det i Småland!
Här passerar min Itino Y31 Transitio (Ett pågående projekt det också) en obevakad plankorsning strax utanför Älvstad. ![]() Min Itino vid en ännu ej döpt stad än! ![]() Senast redigerad av granders den 2013-01-21 klockan 02:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2008
|
![]()
Ser mycket bra ut!
![]()
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Min tanke är att om kvällen räcker till ska jag visa de cirka 28 minutrarna (såklart gjort snabbare i Sony Vegas) det tar att köra rutten i dagsläget så får ni se allt!
![]() Och, huvudtanken är att det ska i slutändan ta ca. 1h 30min att ta sig från Älvstad till Vistad när den är klar, om jag inte bestämmer mig för ännu längre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ajajaj...inget hus bakom stoppbockarna, remember Saltsjöbanan!
Men det ser bra ut, gillar alla grönsaker...
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Sedan senaste inlägget har ytterliggare en stad kommit up, samt 20 km ny bana att åka på. Distans mellan stad 2 och 3 är 19-20 km och tar ungefär 14-16 minuter att åka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Brrrrr i kylan! Här kommer Granders med en uppdatering!
Ny perrongtextur ![]() Något varmare iallafall! I Itino-hytten i väntan på avresa norrut! ![]() Transitio anlänt i den fortfarande okända staden ![]() Banvallen in till ovanstående stad. ![]() Transitiotåget i bakgrunden. I förgrunden visas gångbanan mot huskomplexet och min skylt "Se upp för tåg" samt baksidan av en av Mazz's signaler. HVD2. ![]() Transitio påväg ut. ![]() Och som avslutning, en varmare bild i sköna Änglaholm, Kustpilen Y31 påväg norrut. ![]() Fyra snabba! Hur lång är banan? Cirka 70-90 kilometer i nuläget! Hur lång ska den bli? Mycket svårt att säga, men uppskattningsvis 160-170 kilometer. Vilket signalsystem? Radioblock. Vilken region i Sverige ska banan virtuellt sett "utspela sig" ? Småland, Södra Östergötland. EN TESTRUN-VIDEO http://www.youtube.com/watch?v=tMT1CmAIkbc Senast redigerad av granders den 2013-01-29 klockan 00:12. |
![]() |
![]() |