![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Köpte det utmärkta programmet DemEx häromdagen. Jag har haft det installerat förut så jag vet vad det kan.
Nu har jag laddat ned alla upptänkliga filer och försökt installera dem men utan resultat. Programmet "kantrar" med meddelandet att det inte gåt att köra Setup.exe. Jodå, jag HAR betalt för fullversionen och jag har fått registreringskoden. Det är bara det att jag aldrig kommer så långt. Jag har förstått från några utländska forum att problem infunnit sig med Windows 7. Det finns även en lösning där man kan ta sin gamla installation från en äldre dator och "lyfta" in det i den nya maskinen. Sedan med hjälp av diverse tricks kan man få det att funka i den nya miljön. Orkar inte leta fram min gamla installation och undrar om någon kan skicka mig en "upp-packad" variant av den senaste DemExen så kan jag köra setuppen därifrån. Tack på förhand...
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Kör du exe-programmet som administratör? Prova!
Kanske blockerar din dator Demex. Kolla egenskaper, allmänt och ser du blockering längs ner.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2014-03-24 klockan 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag har provat även som administratör. Jag har även kollat eventuell blockering utan någon framgång. Det jag tycker det verkar som är att själva upp-packningsprogrammet inte kommer igång. Den packade .exe-filen kanske är korrupt. I morgon ska jag rota fram en betydligt äldre dator och försöka få fram ett resultat där. Tack fölr tipsen...
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jättestort tack Jan!
Nu fungerar det hela! Nu har jag (med hjälp utifrån) fått igång både Mosaic och DemEx. Tyvärr fick jag ingen registreringsnyckel till Jumper som jag också köpt, så det programmet får jag tills vidare klara mig utan. Nu gäller det bara att få DemEx att fatta var jag har installerat min MSTS ;-) men det kanske blir en enklare nöt att knäcka.