![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... det kan bli om jag orkar med att handsnickra alla texturer från de få bilder som finns. i får se ???
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
... med "Franskans" försummade son Edwins (=Bombibitts) hjälp kan det nog bli station Wollsjö om Jöns Pumpare stöttar mig i Piratens fotspår:
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
|
![]()
Ser bra ut! Färgbilder verkar det inte finnas så många på Vollsjö station, men jag hittade två på samlingsportalen, de är kanske till hjälp?
http://www.samlingsportalen.se/all/C...00041&Recnr=16 http://www.samlingsportalen.se/all/C...00041&Recnr=17 Ibland verkar länkarna till samlingsportalen ändras eller sluta att fungera så man får leta upp bilderna igen. Den första bilden heter Jvm.KDAD00850 och den andra Jvm.KDAD00849. Här är en länk till samlingsportalen: http://www.samlingsportalen.se/
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]() http://www.samlingsportalen.se/all/c...D00850&Imgnr=1 http://www.samlingsportalen.se/all/c...D00849&Imgnr=1 nu hoppas JAG att dem syns, men det borde dem tycker jag ![]() Mycket stiligt dock, Lennart! Texturen vart riktigt bra. Är mittdelen till huset helt "handgjord"? ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
.. för dessa suddiga bilder, dom gav mig kanske ett hum om färgen !
Men ännu återstår en hel del innan jag är nöjd !
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... det mesta blev väl som jag tänkt
![]() Texturerna är gjorda av ett gammalt svartvitt foto som tack vare GIMP går att färglägga, klippa, klistra och frisera ![]()
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
|
![]() Citat:
Det blev en mycket trevlig modell! Tycker texturerna ser bra ut ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
... resulterade i en "Bettransportbil", skall föreställa en Volvo LV192 från 1940-50-talet. Den är ett "Kristianstadsregistrerat" sceneryobjekt med en properyruta som medger montering av Betskyl och Betlast på flaket. Jag kan tänka mig att sådana bilar kom till Wollsjö med sockerbetor som lastades på J-vagnar f.v.b. till närmsta Sockerbruk !?
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
tjusigt är något vist med gammla volvo lastbilar och scania vabis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
... och mina 10 år gamla GSJ J-vagnar platsar inte så bra längre.
Men scenariot är iallafall väldigt "skånskt" ![]()
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Passar ihop gör det iaf... Du borde göra lite fler lastbilar den blev riktigt bra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Några Volvo Starke, Snabbe och Trygge (eller vad dom kallades för) i olika skepnader, skulle inte vara dumt.
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
... litt J har nu clonats och förbättrats till YEJ betvagnar.
Lastning pågår i Wollsjö !
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Oj, inte varit inne på ett tag, men se va du lyckats med! Väldigt snyggt, vagnarna vart väldigt fina i sin uppfräschning!! (och även allt nytt vart väldigt fint, men det blir'e ju alltid från din sida
![]()
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
Paketet blev till slut som följer:
Wollsjö stationshus Pumphuset med vattentag till loken Sockerbetstransportbil Volvo L192 lastbar YEJ betvagnar litt J i bromsad och obromsad variant med liten texturegroup och lastbara och sist "Bombi Bitt Bromsare" som blev ett sista hugskott. En remake av EW-Bremer-Mesh. Vi får se om och när jag orkar ladda upp paketet !?