![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag har laddat ner en bana och gjort om den lite bland annat så att tågen skall komma in på banan från en portal. Köra över hela banan och sedan köra ut genom en annan portal. Det fungerar felfritt. Men så gjorde jag så att det skulle komma ett nytt tåg var tolfte minut. Till en början fungerade det helt OK. Eftersom det tar några timmar att köra hela banan så fick datorn arbeta ensam på det här. När jag tittar till datorn så har den skickat ut en ström av tåg som är igång på banan och en del tåg har kört ut på andra sidan. Men så blir det plötsligt slut på nya tåg. På första halvan av banan finns det inga tåg. Så portalen måste ju plötsligt slutat skicka ut tåg. Men varför då? Det finns väl inget maxtal satt.
Jag använder mig utav den portal som heter Re-Rail portal. KUID2:116387:6:1 eller KUID2:116387:6:1. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Portaler är väldigt instabila och genererar plötsligt fel, t.ex. tåg försvinner inte utan blir kvar i portalen och tågen stockar sig, eller de slutar producera tåg. När detta sker brukar röda skriptlampan tändas och man får ett obegripligt meddelande. Enda lösningen är väl att N3V fixar detta men jag betvivlar att dom är intresserade
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Är det den röda ring som finns längst ner till höger du avser?
Den lyser i stort sett alltid. Det är första gången jag får problem av denna sort med portaler. |
![]() |
![]() |