![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
På TrainSim.com finns en underbar pumpdressin under File Library: http://www.train-sim.com/cgi/kdl/mai...t.zip?wYAaz00K av Dave Dandy. I nedladdningen ingår en dst-fil till TSM.
Kan ingen duktig konstruktör göra en svensk cykeldressin till alla oss som behöver få upp konditionen? LAn |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Member
Reg.datum: Dec 2001
|
![]()
En cykeldressin hade varit skoj. Kanske ett lämpligt fordon att använda för att kontrollerar spåret när man bygger rutter. :-)
Just en cykeldressin hade varit ett utmärkt objekt att bygga i den av mig tidigare föreslagna "Bygga Fordon Skolan". Som jag skrev angående min idé om att lägga upp en sådan "skola" så är det ju inte direkt 3D modelerandet som tyngdpunkten skall ligga på utan hur det hela byggs upp med filer, vilka filer som reglerar vad, hur det hela skall sparas ner, vilka filformat, hur man ser till att hjulen roterar, samt belysning. Själv hade jag uppskattat en sådan skola från någon/några av alla dessa duktiga 3D byggare då jag tycker det är väldigt roligt att rita och skapa saker, och skulle gärna börja bidraga med fordon om jag bara visste hur man hur man gör. Jag har tillgång till 3D-StudioMax och har lekt en del i det programmet men så länge jag inte vet hur man skall bygga upp ett fordon till MSTS så vill jag inte sätta mig och ge mig på något större projekt som kanske är helt fel gjort från början. Det blir ju ganska så trist att börja om från början isåfall. Själv skulle jag vilja bygga lite svenskt smalspår och fordon, om jag bara kunde. MVH/Lasse |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
MDR dressin finns nu för nerladdning!! | Trigger | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 8 | 2002-11-04 19:27 |