Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-05-21, 23:12   #1
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Question TANE - nöjda?

Ni som kört TANE lite mer, är ni nöjda?
Själv måste jag säga att jag är otroligt missnöjd med TANE. Prestandan suger på min dator. Jag upplever TS2010 som otroligt mycket snabbare. Visst, man kunde inte ha så lång uppdateringshorisont på det (eller vad man kallar det på svenska) men det kan jag inte ha i TANE heller för datorn pallar inte med något.
Då har jag ändå ett hyfsat grafikkort.

Lägger man detta till DRM tjafset som jag fick reda på idag tack vara CGDs post så känner jag mig nästan lurad och absolut inte nöjd. Speciellt stör det mig att jag alltså betalade extra för att slippa DRM problemen genom att köpa en box - nu ser det ut som jag inte slipper de iaf. Jag har bett om en förklaring på N3Vs forum, jag tvivlar dock på att jag får en.

Det enda jag upptäckt som jag varit nöjd med i mina få tester hittills är att de åtminstone skickar med några vettig träd från början. Visserligen går de på speed som träden nu gör i Trainz men de ser vettiga ut till skillnad från de som följde med TS2010 som inte så bra ut. Den stora nackdelen är dock att alla fantastiska tredjeparts träd som gjorts måste uppdateras och det verkar ännu osäkert om t.ex. McGuirel (vars träd jag använder uteslutande) kommer att göra detta med freeware versionerna. Så även om träden som följer med är ganska bra riskerar iaf jag att bli rotlös...

Ni som provat mer, vad är era åsikter? Har ni också stora prestandaproblem eller är det något med min dator?
spyfrog besöker inte forumet just nu  
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:30.