![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... som gjordes 2002 och väl fortfarande håller måttet. I vanlig ordning har jag ändå gett mig in på att försöka utveckla dom! (flåt STW).
Jag hade tänkt mig 3 stationer, liten, mellan och stor i sommar och vinterversioner. Tänkt mig ett minimerat passagerarstöd och den lilla med 1 spår, mellan med 2 spår och stor med 3 spår. Har börjat med att stycka upp och pilla på de som fanns. Det finns mycket man kan göra - utvecka mesherna, transparenta fönster, 3D med inredning, fungerande klocka m.m.m.m. Vi får se vad det blir av detta:
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
... var lättmurad:
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
En idé vore ju möjligen att ta bort dem där plattformarna?
![]()
![]() |
#4 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Kul annars, att du har gett dig på emges gamla stationshus och börjat frächa upp dom. ![]() Tänk att dom har 13 år på nacken. EDIT: Stationstaket över stationsnamnet. Tycker att det ser ut som om takpannorna har fått sig en böj. Har taket samma vinkel, som dom andra taken på sidan om? EDIT IGEN: En bild på vad jag menar.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2015-07-17 klockan 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
... mittaket skall mappas om efter tänjning. Men va fn, Rom byggdes inte på en dag!
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Dom här stationerna fanns och finns utefter f d BJ-spåret. Vet hur de ser ut inuti. F n använder jag mig konsekvent av dom här stationerna (minus snö, förstås) i bygget av Nynäsbanan. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Jag hade ju tänkt ge stationerna passagerarstöd, men det är kanske viktigare att ta bort plattformarna ? Passagerarstöd kan man ju ordna själv t.ex. med AJS grejor. Jag kan ju ersätta platformen med en husgrund och trappor så kan man sänka/höja som man vill ? Det ger ju friare placeringsmöjligheter.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Det vore utmärkt, LAn. Kan dessutom nämna att jag har fått in stationerna i TANE utan problem. De är dessutom utrustade med No name-skylt.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
... kan det bli:
stationen hamnar med marknivån där de svarta axlarna går in men går då att höja 2m och sänka 1m. Detta är praktiskt om stationen står på ojämn mark:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-07-18 klockan 12:50. Anledning: tvärtom |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
personligen tycker jag det vore snyggt med en stor på framsidan mot spåren och en mindre på varje sida...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Veteran
|
![]()
Dom sitter på spårsidan !!! som väl de flesta kallar baksidan, framsidan är väl de mot gatan ??? Sidoskyltar eller ej, det är frågan? Har mest sysslat med att få till snyggare klockor och nightmesher som passar resp. stn
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
... de där stationsskyltarna du snacka om, har du mer info, bilder på dom, m.m.