![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
som Frank SInatra sjöng om (eller var det New York???).
Nåväl, Boråsbanan engagerar mig eftersom jag som 7-årig buspojk härjade vid Mölndals Övre. En av de mer eleganta stationerna var väl Hindås, göteborgarnas vintesportcentrum. Börjat bygga så smått - med Bengans hjälp har jag fått ihop en bra "BuildingBox", och börjat snickra och mura lite delar. Såna här byggen skall ta tid för det är roligt ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Vilken... speciell arkitektur! Finns det några liknande exempel? Aldrig sett nån sån där station tidigare
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Jipppppiiii
Borås!!! ![]() Va kul, kanske man kan bygga nått kul, som har funnits som tanke innan. Stationen kanske är byggd så för Hindås är/var en vintersportort. (men även sommar. Brasilianska fotbolls landslaget bodde i Hindås under VM-58) //Crille |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ställverkskuren som falln vid de större stationerna med mötesspår, smt Banvaktsstuga som fanns här och var längs linjen.
Standardstation typ Mölnlycke, Härryda, Rävlanda bl.a. Praktstationerna Hindås, Hultafors och Borås ligger i framtida töcken.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Ljuvligt.
/Crille |
![]() |
![]() |