![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 412
|
![]()
Har försökt att få X10 - X14 tågen att fungera men får bara...
![]() ![]() Nån som kan hjälpa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 864
|
![]()
Visa en bild (men allra helst kopiera kuid'sen så man slipper skriva in dem i Content Manager manuellt) på rutan som dyker upp när du klickar på "Veiw missing Dependencies" så blir det lättare att hjälpa till
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
X14 är build 1.? men går att göra körbar i TANE men det är nån bogey som inte finns, dessutom .pm-mesher som går att göra om till .im men då genereras massa texturfel som också går att fixa. Men med dagens krav blir det ändå ingen uppbyggelig syn - oanimerade boggier, inga fönster och tveksam mappning, stel pantograf. Det enda positiva är väl Bengans målarkonst.
Jag har riggat den till TANE och den ligger här: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...tatrafiken.rar
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2016-04-23 klockan 07:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Antar att det är bra mycket mer jobb på henne, än vad det var på Y1. För att göra öppningsbara dörrar m.m. Y1 hade ju redan en inredning och det har ju inte X1x.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Tyvärr är det så, och enda anledning att jag skulle ge mig på den vore för alla snygga målningsvarianter som du har fixat. Texturerna har faktiskt transparenta fönster men det används inte. Vi får se nån gång. Har tvättat bort TANE-felen på några av dom (se bild)
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 078
|
![]()
Ser att du även verkar ha Aurans passengers (buit-in) öppen för edit, den måste du köra "Edit-Revert to original" på, annars lär du få problem med många grejer.
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 412
|
![]()
Jag är ganska noobig när det gäller sånt här
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 412
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 412
|
![]()
Har fått det att fungera nu
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Kul för dig Genmundal !!!!
Och roligare kan det kanske bli ? Lite arkeologisk utgrävning av mesherna gav att det finns forborgade skatter!!! STW hade nog tänkt utveckla hela X10-12-14-paketet med inredning m.m. men energin tog väl slut !? Bilderna är från en SJ X12 A dissekerad. Den består av 4 chumps, exterior, externa detaljer, omappad interior samt interior details. (se bilderna). Exteriorn är mappad på en ext_textur och resten på en intr-textur. Detta kan bli nåt om jag får inspiration !? EDIT: Det gick förvånansvärt lätt att skapa transpaenta fönster utan att skära ut dom på meshen, det här kommer att gå, gäller bara att komplettera och mappa interior och inredning rätt.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2016-04-23 klockan 17:05. Anledning: Börjar bli kul nu! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 412
|
![]() Citat:
Spännande! Bygger Linköping - Norrköping sträckan där dom där tågen kör. Det var också därför jag behövde X14. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 864
|
![]()
Har alltid tyckt det är lite kul att tågen faktsikt har både förarhytt och några säten bak i tåget, har själv tänkt försöka öppna upp fönster i förarhytten för att få det se åtminstone lite verkligare ut, men än inte kommit så långt
![]() Ska bli kul att se vad du kan åstakamma med detta! Säg bara till om du behöver nåt material ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 412
|
![]()
Förslag på hytt till tågen?
![]() |
![]() |
![]() |