![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Som rubriken säger, kan jag på nåt sätt ändra så .cdp-filer öppnas i TANE's Content Manager istället för i TS2010? Håller på att vänja mig vid TANE och ett bra sätt vore ju att lyckas få in massa filer, som jag gör nu är det sjukt segt
![]()
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Är det inte bara att högerklicka på en cdp-fil, och välja "Öppna med", och sen leta upp din Tane installation, vart du nu har den installerad, och leta upp "TANE.exe" och välja den istället för TS2010.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Nej, borde förstås nämnt att jag provat det. Fungerar inte...
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
På Macen kan jag dra en eller flera filer (eller en hel mapp) till Content Managers öppna fönster och de installeras direkt i TANE, går det inte att göra på motsvarande vis på Windows?
mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Dessutom finns ju möjligheten att klicka på "File" (längst upp till vänster) och välja "Import Content Files" (= cdp-filer) eller "Import Content Folder" (= mappar), sen är det bara att markera cdp-filer (i princip hur många som helst åt gången) och/eller mappar som man vill installera, huvudsaken att alla filer, eller mappar, tillsammans inte överstiger 2Gb åt gången, det är nämligen maxgränsen för hur mycket man kan inst. vid varje tillfälle.
![]() |