![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: Jan 2003
|
![]()
Tjena.
Den beryktade Gmax handboken finns nu i Sverige. Jag hittade den hos Adlibris men den finns hos flera bokhandlare, dock med lite olika pris.. Nedan följer en länk till Adlibris sida med priser och allt. Jag har köpt den och pris med frakt var 384 sek. http://www.adlibris.se/shop/product....3AGTJTRL9JCBH1 //Pelle[8D] ![]() Nos nihil efficere non possumus |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Varför gör man en "dyr" handbok till ett gratis 3dprogram?
//Json ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Därför att gmax bygger på ett av världens mest kända 3D-program - 3D Studio Max.
Vill man kunna bemästra gmax fullt ut är böcker ofta en bra kunskapskälla. Tycker det var ett billigt pris. Böcker till 3D Studio ligger på uppemot 700-800 kr. Samtidigt kan jag tipsa om en liknande bok - gmax bible http://www.adlibris.se/shop/product....RDCG9FKLPQ3GUC (uppdaterad länk) 353 kr ![]() /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
Reg.datum: Jan 2003
|
![]()
Hej.
Tja du... Det var en bra fråga. Nästa.... Skämt åsido, det kan tyckas konstigt men eftersom handboken är skriven av en person som inte har något samband med Discreet som gjort Gmax så är det ju självklart att denne ska ha betalt för det jobbet. Pröva själv att lägga ner över ett halvår eller så på att skriva en bok och sen så ska du ge bort den gratis..... Jag skulle inte tro att du vill göra det utan att ha betalt för det, eller hur? Sen... är det så att du nu är så duktig på Gmax att du inte behöver en handbok, bra för dig, då kan ju du skriva ihop en gratis handbok på ca 360 sidor åt oss som behöver. Tyvärr är inte jag det och jag skulle tro att den här boken är uppskattad av fler här på forumet som precis som jag vill ha en referens. Sen så visar boken på många finesser som kan vara svåra att klura ut själv. //Pelle[8D] Nos nihil efficere non possumus |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Det var inte så jag menade, jag har nog blandat ihop den där handboken med Discreets egen handbok.
Sen är jag rätt usel på gmax ![]() //Json ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ritning som underlag ? (Gmax) | sjonas | Off-topic | 6 | 2006-01-07 11:29 |
Gmax info | Pierre | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-05-31 16:56 |
Gmax | Hinken | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2003-04-16 17:30 |
Gmax Problem | lan | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 3 | 2002-11-27 16:30 |
Lyckats fått in min V5:a i GMax!!! | Zzarr | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 17 | 2002-10-22 01:33 |