![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Förstår inte , när jag ska öppna en komprimerad mapp med min bild i då trycker jag på skicka sen så tar det nån secund sen står det sidan kan inte visas...
![]() ![]() ///Jonas Bodell |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Du ska inte zippa eller linkande när jag pratar om att komprimerar bilder.
Det jag menar är att du ska använda ett alternativ i ditt bildbehandlingsprogram som gör att jpg-bilderna blir mindre. ![]() Din bild innan sparade jag som jpg med 9 % kompression och bilden gick från 300 kb ner till 99 kb ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
En fråga:
Vilket program använder du om du kan komprimera bilder på det sättet???[|)] Olaf Lindström, Olis Skapare av Björkeby rutten och ledare för OL-Design... |
![]() |
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
PaintShopPro 7 (PSP)
http://www.jasc.com ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Går det att göra så i Photoshop?
![]() ///Jonas Bodell |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ja det går.
Högst upp åt vänster => File => Save as for web => Quality 55 exempel, så ser man längst ner åt vänster hur stor den är. Det är liknande funktionen som finns i Paintshop. Lycka till! MvH. Mson ![]() http://www.tagbilder.com |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Går inte att lägga upp bilder | vfp420b | Off-topic | 3 | 2004-07-04 14:44 |
Bilder på Linx X2000! | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2002-07-26 19:06 |
Krig, va då, ja vill inte ha nått krig | Hawk | Off-topic | 9 | 2002-07-18 11:49 |
Förstår inte vitsen med Trainz... | Pson | Trainz - Allmänt om Trainz | 16 | 2002-06-06 21:58 |