![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hej! Jag holler på med att bygga en växlings rutt kanske över hagalunds depån om nån skulle kunna ha spår planer över hagalund men om inte så gör jag en fantasi växlingsrutt.... Men jag har ett problem när jag ska lägga spåren, det kommer upp tusentals sådana här meddelanden som på bilden nedanför. vad är det för meddelande kan man få bort det för det är hemskt irriterande när det kommer upp sådana där meddelanden vad ska jag göra?
![]() ![]() ///Jonas Bodell |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Antar att det är så att du Inte har den textur filen i Textures-mappen till din rutt.
Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() Jonas Bodell VD för BOPGE |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har du Xtracks installerat? Vilken version av det?
Själv har jag tagit bort Xtracks, medans jag håller på med min rutt! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hur tar jag bort X-tracks?
![]() Jonas Bodell VD för BOPGE |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag tror jag vet hur jag gör hittade denna fil på Routebuilders.dk::Hvis du bygger ruter med XTracks så skal du desuden bruge denne fil (16 MB).
Ska tästa den nu! ![]() Jonas Bodell VD för BOPGE |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej
Jeg tror jeg ved hvad dit problem er. De fleste der henter X-tracks henter kun den lille udgave som indholder alle sporene og Tsection.dat filen. Får at undgå den fejl du får, skal du også hente den store udgave ( For rutebyggere ) Den indholder alle de texturefiler du har brug for. Du skal kopiere texturefilerne ind i både ruten og i globalmappen, så får du ikke den fejl du får. Hälsninger til alla Erich F. Routebuilder erich.falensteen@mail.tele.dk |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
/Bosse |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Har ännu ett problem med min rutt jag hittar bara 4 växlar här är ett exempel på dom fyra välarna ser ut![V]
![]() Finns det inga andra? vad hittar jag dom? Kan man ladda ner nåra andra än X tracks? ![]() Jonas Bodell VD för BOPGE |
![]() |
![]() |
#10 |
Member
Reg.datum: Apr 2002
|
![]()
Hej, ditt första problem med saknade texturer beror på att du inte laddat hem "XTracks rotue builders extras" (filen heter xtracksr.zip).
Texturerna i denna skall du lägga in i TEXTURES mappen i den rutt du håller på att bygga. OBS! de skall INTE läggas in i GLOBAL\TEXTURES mappen. Ditt andra problem med växlarna beror nog på att du inte riktigt har klart för dig vad växlarna heter. Titta efter A1tPnt... så hittar du de flesta växlarna. De få du hittat är undantagen från den allmänna regeln. /Okrasa |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Å, Ä & Ö. Konstiga tecken ibland. Varför? | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2004-12-18 11:06 |
Varför funkar inte Paint shed? | sjonas | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2004-01-31 17:56 |
Varför så snorkiga? | ivarjobbe | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 5 | 2003-03-29 11:16 |
Varför blir det så?[Failed to load track database] | Mson | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 0 | 2002-07-07 23:00 |
Varför blir de vitt i terrängen? | Hawk | Trainz - Allmänt om Trainz | 5 | 2002-06-27 20:55 |