Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-06-26, 11:39   #1
sjonas
Medlem

Reg.datum: Aug 2002
Standard Varför blir det så här?

Hej! Jag holler på med att bygga en växlings rutt kanske över hagalunds depån om nån skulle kunna ha spår planer över hagalund men om inte så gör jag en fantasi växlingsrutt.... Men jag har ett problem när jag ska lägga spåren, det kommer upp tusentals sådana här meddelanden som på bilden nedanför. vad är det för meddelande kan man få bort det för det är hemskt irriterande när det kommer upp sådana där meddelanden vad ska jag göra?

///Jonas Bodell
sjonas besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-26, 12:12   #2
Pson
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Antar att det är så att du Inte har den textur filen i Textures-mappen till din rutt.

Med vänliga hälsningar Pson

Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-26, 12:14   #3
sjonas
Medlem

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pson

Antar att det är så att du Inte har den textur filen i Textures-mappen till din rutt.

Med vänliga hälsningar Pson

Det kommer upp sådana meddelanden på varge rutt , tilloch med Original rutterna

Jonas Bodell VD för BOPGE
Gammal 2003-06-26, 12:19   #4
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Har du Xtracks installerat? Vilken version av det?
Själv har jag tagit bort Xtracks, medans jag håller på med min rutt!

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-26, 12:22   #5
sjonas
Medlem

Standard

Hur tar jag bort X-tracks?

Gammal 2003-06-26, 12:30   #6
sjonas
Medlem

Standard

Jag tror jag vet hur jag gör hittade denna fil på Routebuilders.dk::Hvis du bygger ruter med XTracks så skal du desuden bruge denne fil (16 MB).

Ska tästa den nu!

Gammal 2003-06-26, 18:53   #7
Erich
Medlem

Reg.datum: Oct 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Erich Skicka ett meddelande via AIM till Erich Skicka ett meddelande via MSN till Erich Skicka ett meddelande via Yahoo till Erich Skicka ett meddelande via Skype™ till Erich
Standard

Hej

Jeg tror jeg ved hvad dit problem er. De fleste der henter X-tracks henter kun den lille udgave som indholder alle sporene og Tsection.dat filen. Får at undgå den fejl du får, skal du også hente den store udgave ( For rutebyggere ) Den indholder alle de texturefiler du har brug for. Du skal kopiere texturefilerne ind i både ruten og i globalmappen, så får du ikke den fejl du får.

Hälsninger til alla
Erich F.
Routebuilder
erich.falensteen@mail.tele.dk
Erich besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-26, 19:40   #8
sibbmark
Medlem

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev sjonas
En liten fråga som kanske kan vara värt att fundera på. För länge sedan, när jag precis hade börjat med MSTS, har jag för mig att jag såg något om att man skulle undvika mellanslag och ÅÄÖ i namnen och sökvägarna på rutterna. Vet inte om det stämmer, men jag såg att du har med båda delarna. Om det ligger något i det jag säger kan säkert andra svara på, men det kan ju vara värt att kontrollera kanske?

/Bosse
sibbmark besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-27, 16:06   #9
sjonas
Medlem

Standard

Har ännu ett problem med min rutt jag hittar bara 4 växlar här är ett exempel på dom fyra välarna ser ut![V]

Finns det inga andra? vad hittar jag dom? Kan man ladda ner nåra andra än X tracks?

Gammal 2003-07-06, 19:58   #10
OG
Member

Reg.datum: Apr 2002
Standard

Hej, ditt första problem med saknade texturer beror på att du inte laddat hem "XTracks rotue builders extras" (filen heter xtracksr.zip).
Texturerna i denna skall du lägga in i TEXTURES mappen i den rutt du håller på att bygga.
OBS! de skall INTE läggas in i GLOBAL\TEXTURES mappen.

Ditt andra problem med växlarna beror nog på att du inte riktigt har klart för dig vad växlarna heter. Titta efter A1tPnt... så hittar du de flesta växlarna. De få du hittat är undantagen från den allmänna regeln.

/Okrasa
OG besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Å, Ä & Ö. Konstiga tecken ibland. Varför? Bengan Trainz - Allmänt om Trainz 4 2004-12-18 11:06
Varför funkar inte Paint shed? sjonas Trainz - Allmänt om Trainz 4 2004-01-31 17:56
Varför så snorkiga? ivarjobbe Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 5 2003-03-29 11:16
Varför blir det så?[Failed to load track database] Mson Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 0 2002-07-07 23:00
Varför blir de vitt i terrängen? Hawk Trainz - Allmänt om Trainz 5 2002-06-27 20:55

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:56.